تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشارزاده : جامعه کشتی باید با تغییرات صبورانه برخورد کند/ پرچمدار مشخص نیست
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به تغییراتی که در فدراسیون کشتی در فاصله هفت ماه به آغاز رقابت‌های المپیک 2012 لندن صورت گرفته است، گفت: جامعه کشتی باید با این دگرگونی‌ها صبورانه برخورد کند.

بهرام افشارزاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه رسول خادم از استثنائات ورزش کشور است، اظهار داشت: آقای خادم چندین سال قهرمان آسیا، جهان و المپیک بوده و می‌تواند در خصوص مسائل فنی کمک قابل توجهی به کشتی کشور کند. با این حال اعتقاد دارم باید از مربیانی که در تیم ملی کار می‌کردند دلجویی شود.

وی افزود: به اعتقاد من غلامرضا محمدی باید به سر کارش برگردد، چراکه برای این تیم زحمات زیادی کشیده است. ما نباید از خانه خودمان قهر کنیم. اینکه آقای خادم به درخواست مسئولان فدراسیون کشتی لبیک گفتند قابل قدردانی است اما به نظر من محمدی نباید از تیم ملی دور باشد. محمدی آشنایی زیادی نسبت به مسائل روز کشتی دنیا دارد و چندین سال در عرصه کشتی فعالیت کرده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مسائلی که در حال حاضر مطرح می‌شود مسائل پیش پا افتاده‌ای است و من اعتقاد دارم چنانچه خودمان را سرباز کشور بدانیم در هرجایی که بتوانیم به کشور خدمت کنیم باید وارد عمل شویم و نباید از هیچ کوششی فروگزار کنیم. محمدی هم باید در شرایط فعلی عقلایی فکر کرده و در آستانه بازی‌های المپیک به کشتی کشور کمک کند.

افشارزاده در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که "آیا مسولان فدراسیون کشتی در چنین شرایطی کار صحیحی انجام داده‌اند یا خیر؟"، گفت: به هر حال سیاست کاری آقای خطیب این بوده و جامعه کشتی را مقابل عمل انجام شده قرار داده است. من اعتقاد دارم که جامعه کشتی باید صبورانه با این مسائل برخورد کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به نزدیک شدن به رقابت‌های المپیک باید از مسائل شخصی بگذریم و مصلحت ورزش و کشور را در نظر بگیریم. امیدوارم شرایط هرچه زودتر به حالت طبیعی بازگردد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ارتباط با پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک لندن نیز گفت: ما هنوز در این خصوص وقت دارم و در هیچ کجای منشور المپیک هم برای معرفی پرچمدار زمان تعیین نشده است. بسیاری از رقابت‌های انتخابی هنوز انجام نشده و تا خردادماه ادامه پیدا خواهد کرد. رقابت‌های انتخابی برخی رشته‌ها هنوز برگزار نشده و ما صبر می‌کنیم تا زمان تکمیل کاروان در خردادماه، نام پرچمدار را اعلام کنیم.

:
:
:
آخرین اخبار