تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
پایان کار اجرای طرح 550 هزار هکتاری تا سال 96
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تاکید کرد: تا پایان سال 96 کار این طرح اتمام می‌شود و 312 هزار هکتار باقی مانده در متوسط هر هکتار به‌طور سنتی یک تا دو شغل پیش‌بینی شده است
علی ربیعی ظهر روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند توسعه اشتغال استان خوزستان تنظیم شده و در جلسات آینده در جلسه شورای اشتغال در تمام استان‌ها با برش استانی و حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال استان دو مسیر در نظر گرفته شده است توضیح داد: در ابتدا از طریق توسعه فولاد پتروشیمی و آلومینیم یعنی در صنایع عمده و یک مسیر در حوزه کسب و کار پایدار است که آی‌تی و  آی‌. سی. تی عمده‌ترین آنها هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش پوشاک، حوزه دامداری، باغداری، خدمات مولد گردشگری و حمل و نقل را از اصلی‌ترین موارد پیش‌بینی شده در سند توسعه اشتغال استان عنوان کرد.

ربیعی گفت: آنچه در حوزه کسب کار پیش‌بینی شده شامل شرکت‌های آی. سی. تی و شرکت‌های خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان و 700 میلیارد در بخش زیر ساخت‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت سه ضلعی دولت، بخش خصوصی و استانداری در استان ابراز امیدواری کرد: فعالیت دانشگاه، وزارت خانه و بخش خصوصی به توانمندسازی فارغ‌التحصیلان منجر شود و پس از توانمندسازی زمینه کار و فعالیت برای فارغ التحصیلان مهیا شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی و بین‌المللی در نتیجه فعالیت اقتصادی به هم گره می‌خورند گفت: این اتصال فرصت خوبی است که در استان بتوانیم برای زبان عربی تولید محتوا کنیم که در نتیجه آن مردم عرب کل دنیا از آن بهره ببرند.

ربیعی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تاکید کرد: تا پایان سال 96 کار این طرح اتمام می‌شود و 312 هزار هکتار باقی مانده در متوسط هر هکتار به‌طور سنتی یک تا دو شغل پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در طرح 550 هزار هکتاری بخشی از شغل‌ها تثبیت شد و در بخشی دیگر طرح سبب ایجاد شغل‌ها و فرصت‌های جدید شده است.

ربیعی متذکر شد: در چارچوب توسعه اشتغال استان با سرمایه‌گذاری‌هایی که در پالایشگاه آبادان انجام شده و با توجه به نیازهای آینده پالایشگاه که در سند توسعه اشتغال پیش‌بینی شده 10 هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: ایجاد شغل‌های جدید در پالایشگاه هزینه بر است به همین دلیل با هر 12 میلیارد سرمایه‌گذاری در پالایشگاه یک شغل مستقیم  4 شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

*در سفر رئیس جمهور از پالایشگاه رونمایی می‌شود

ربیعی با بیان اینکه بخشی بزرگی از اشتغال ساکنان حوزه اروند سنتی است بیان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که در زمینه لایروبی اروند صورت گرفته بخشی مهمی از مشکلات مشاغل خدماتی، صید و حمل و نقل دریای حل خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 8 تا 10میلیارد دلار در میادین مشترک گفت: با رعایت مسائل زیست محیطی و اولویت محافظت از محیط‌زیست ظرف 5 سال آینده شاهد اشتغال خوبی در این حوزه خواهیم بود.

ربیعی تاکید کرد: در حوزه فولاد، فولا کاوه خرمشهر که 600 هزار تنی است، فولاد اهواز واقع در شهرک صنعتی شماره 5، فاز اول فولاد دزفول و شادگان 3 هزار شغل پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ساخت پتروشیمی در مسجد سلیمان ابراز امیدواری کرد: ساخت این پتروشیمی توسط صندوق بازنشستگی کشوری زمینه شغل 700 نفر را به طور مستقیم مهیا کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار