تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز:
زیرساخت‌های اجتماعی طرح تحول سلامت در کشور مهیا نیست
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارتقا همه بخش‌های اجتماعی و اقتصادی کشور افزود: در حال حاضر زیر ساخت‌های اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت در کشور مهیا نیست
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارتقا همه بخش‌های اجتماعی و اقتصادی کشور افزود: در حال حاضر زیر ساخت‌های اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت در کشور مهیا نیست.

همایون یوسفی عصر پنج‌شنبه در گردهمایی تشکلات کارگری، بازنشستگان و مدیران کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در اداره کل تامین اجتماعی خوزستان برگزار شد با اشاره به مشکلات پیش روی استان خوزستان اعم از مشکلات صنایع استان و بحث طرح تحول سلامت و بیمه‌ها اظهار کرد: توسعه سلامت را به شکل تک بعدی نمی‌توان انتظار داشت.

وی طرح تحول سلامت را گامی مهم برای ارتقاء سلامت مردم دانست و اظهار کرد: در دولت یازدهم بحث سلامت به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه‌نویسی و بودجه‌ریزی قرار گرفت که در یک بازه زمانی طولانی با اجرای این طرح ارتقاء سطح سلامت مردم را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در مسیر طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت علاوه بر فواید آن که بر هیچ کس پوشیده نیست مشکلات زیادی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح شاهد یک شتابزدگی از سوی دولت بودیم که اگر اجرای این طرح با شیب ملایم‌تری انجام می‌شد نتایج بهتری برای آن شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در طرح تحول سلامت بار مالی این طرح بر دوش بیمه‎ها قرار داده شد در حالی که بیمه‎های ما با وضع موجود به خاطر مشکلات ساختاری تحمل این بار عظیم مالی را نداشتند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موضوع تجمیع یا متعدد بودن بیمه‌ها در طرح تحول سلامت گفت: در کشور‌های دنیا مدل‌های طرح پیشرفت سلامت‌شان متفاوت بوده است.

وی گفت: بعضی با تجمیع بیمه‌ها طرح‌شان را اجرا کرده‌اند و بعضی با بیمه‌های متعدد این کار را انجام داده اندبرای همین این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی توضیح داد: همچنین نظرات پیرامون این که متولی بخش‌های درمانی بیمه چه کسی باشد متفاوت است و به نظر می‌رسد هرگاه در کشور ما مجری طرح و ناظر یکی بوده است به نتایج دلخواه نرسیده‌ایم.

یوسفی بیان کرد: اگر خریدار خدمت و ناظر کار متفاوت از مجری کار باشد معقولانه‌تر است چراکه بر نوع اجرای سلامت و بحث هزینه کردها اعمال مدیریت بهتری می‌شود.

مشکلات کارگری آینده خوزستان را در معرض خطر قرار داده است

وی ادامه داد: مشکلات کارگری زیادی در حیطه کارخانه های اهواز به وجود آمده است که آینده استان را از جهت مسایل اجتماعی و کارگری در معرض خطر قرار می‌دهد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کارخانجات قدیمی اهواز را بررسی کنیم می‌بینیم که یا تعطیل شده‌اند یا در معرض تعطیلی قراردارند.

وی افزود: در فاصله سال 1340 تا سال 1356 بیش از 30 کارخانه بزرگ در اطراف اهواز وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به گروه ملی فولاد، صنایع فولاد، سپنتا، نورد کاویان و کارخانجات بسیار دیگری اشاره کرد.

یوسفی بیان کرد: انتظار داریم در بحث احیاء کارخانه ها به استان خوزستان کمک شود چرا که اگر آن‎ها احیا شوند با توجه به این که سایر بخش‌های اقتصادی در خوزستان توسعه یافته نیستند در احیاء اقتصاد مردم تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

وی در عین حال گفت: اگر این کارخانه ها ورشکسته شوند امکان دارد در آینده نه چندان دور شاهد یک گسست اجتماعی در استان خوزستان باشیم.

وی یادآور شد: استان خوزستان با کشف نفت به سمت صنعتی شدن پیش رفت و رشد صنعتی آن مانع رشد دیگر قسمت‌های اقتصادی استان مانند کشاورزی شد برای همین به طور خواسته یا ناخواسته تاریخچه خوزستان توام با بخش صنعت شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که صنایع بزرگی در استان فعال بوده‌اند گفت: یکی از تهدیداتی که آینده خوزستان را در خطر قرار داده وضع موجود صنایع استان خوزستان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار