تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۰۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
متولیان نفت به مردم بگویند که آلودگی خوزستان از تاسیسات نفتی است
کاظم‌نسب الباجی در خصوص بارش باران‌های اسیدی در استان خوزستان تصریح کرد: وجود تاسیسات نفتی موجب آلودگی هوای خوزستان شده و آلاینده‌هایی که از سوختن گاز در هوا رها می‌شوند موجب اسیدی شدن باران می‌شود
نماینده اهواز با بیان این‌که به دنبال تصویب لایحه هوای پاک در مجلس هستیم، گفت: این لایحه اجازه می‌دهد هر جا تاسیسات نفتی باشد و در منافات با محیط زیست فعالیت کند، فعالیت این تاسیسات متوقف شود.
 
جواد کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: ما غافل از نفت هستیم و هنگامی که از نفت صحبت می‌شود همه می‌ترسند که صحبت کنند اما متولیان نفت باید خودشان همت کنند و این واقعیت را به مردم بگویند که آلودگی موجود در خوزستان به وسیله تاسیسات نفتی به وجود آمده است.

وی افزود: نیاز است وزارت نفت همت کند و 1 درصد از درآمد فروش نفت که حق مردم است را پرداخت کند اما متاسفانه این 1 درصد هم پرداخت نمی‌شود و در مقابل، با فعالیت مجموعه نفت در خوزستان مشکلات فراوانی برای مردم به وجود می‌آید.

کاظم‌نسب الباجی در خصوص بارش باران‌های اسیدی در استان خوزستان تصریح کرد: وجود تاسیسات نفتی موجب آلودگی هوای خوزستان شده و آلاینده‌هایی که از سوختن گاز در هوا رها می‌شوند موجب اسیدی شدن باران می‌شود.

وی گفت: وزارت بهداشت و درمان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و کسانی که دست‌اندرکار امور بهداشت استان خوزستان هستند در حال پیگیری مشکلات به وجود آمده در بحث باران‌های اسیدی استان هستند.

کاظم‌نسب الباجی با اشاره به این‌که همتی برای از بین بردن مشکلات زیست‌محیطی وجود ندارد، عنوان کرد: پیش از این در یک مصوبه 50 هزار هکتار و در مصوبه‌ای دیگر 200 هزار هکتار تعهد تامین هزینه درختکاری توسط شرکت نفت تعیین شده بود و مصوب شده بود که منابع طبیعی خوزستان نیز آن را اجرایی کند اما این مصوبه را از دست داده‌ایم و این پروژه اجرایی نشده است و وضعیت آلودگی هوا نیز همچنان پا برجا است.

وی افزود: اگر طرح‌های 200 هزار هکتاری و 50 هزار هکتاری درختکاری در خوزستان اجرایی می‌شد بسیاری از مشکلات در بحث ریزگردها در استان کاهش پیدا می کرد.

نماینده اهواز با بیان این‌که مجموعه حفاظت محیط زیست قاطعیت ندارد، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، قوانین حاکمیتی دارد و می‌تواند در مسائل ورود کند، اما این اقدامات انجام نمی‌گیرد. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه می‌توانست شرکت نفت را مجبور کند تا مانند فلات قاره، استخراج نفت خود را از درون آب انجام دهد اما این امر انجام نشد و خشک شدن تالاب هورالعظیم عامل بسیاری از مشکلات در ‌استان خوزستان شد.

وی با بیان این‌که به دنبال تصویب لایحه هوای پاک در مجلس هستیم، گفت: این لایحه اجازه می‌دهد هر جا تاسیسات نفتی باشد و در منافات با محیط زیست فعایت کند، فعالیت این تاسیسات متوقف شود. همچنین این لایحه در خصوص وسایل نقلیه و تاسیسات مختلف نیز این لایحه اجازه ورود دارد تا هیچ فعالیتی بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست انجام نشود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
سید
|
Finland
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
2
برادر بزرگوار
خوزستان نه تنها از سهمیه 1 درصد و یا 3 درصد نفت بهره برداری نمیکند بلکه حق الایندگی هم بهش اختصاص ندادند
و هرگز هیچ کدام از نمایندگان سابق قادر و یا حاضر نبودند ای موضوع مهم را پی گیری کنند
و به همین خاطر است مه تمامی درامد های ناشی از ثروتهای خوزستان یکجا در اختیار اقایون قرار میگیرد و از طرف دیگر بی کاری در استان بیداد میکند و هیچ کسی جوابگوی این عزیزان نیست
با وعده و شعار هم که کاری از پیش نمیرود
امیدوارم حضرتعالی با سایر نمایندگان محترم جهت ابادانی این خوزستان زر خیز که واقعا مردمانی نجیب و محترمی داد جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات اقدام لازم را بعمل آورید
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
شما مگه نماینده مردم نیستی !؟ خوب خودت به مردم بگو! از حق مردم هم دفاع کن آًقای الباجی . شما نماینده شدی برای همین کارها ... کاش نمایندگان خوزستان کمی از نمایندگان تهران یاد می گرفتند.
ناشناس
|
Seychelles
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
همش حرف حرف حرف حرف متاسفانه حرف بدون عمل
:
:
:
آخرین اخبار