تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو:
6هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است
در دولت یازدهم تاکنون 6 هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان هزینه شده است
6هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر هزینه شده استوزیر نیرو گفت: در دولت یازدهم تاکنون 6 هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان هزینه شده است.

حمید چیت چیان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اظهار کرد: علاوه بر آن نیز قرار است 17 هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید لوله این طرح از محل فاینانس اختصاص یابد.

وی گفت: در کل طرح غدیر تاکنون 340 کیلومتر از این خط لوله اجرا شده و 9 کیلومتر آن نیز حفاری تونل بوده که از ابتدای کار این دولت یک هزار و 630 متر تونل حفاری شده است.

وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، پروژه آبرسانی غدیر 15 درصد پیشرفت داشت که اکنون به 29 درصد رسیده و امید است با دستور رییس جمهوری کارها سریع تر پیش برود.

چیت چیان ادامه داد: اکنون برای این طرح 22 متر مکعب آب بر ثانیه تامین می شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: در دولت یازدهم برای شهرستان شادگان نیز آب از این خط لوله تامین شده و ظرفیت آبرسانی به آبادان و خرمشهر هم افزایش یافته و یک متر مکعب بر ثانیه دشت آزادگان نیز امروز افتتاح می شود.

مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر در اهواز برای تامین آب مورد نیاز قسمت شرق، صبح یکشنبه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

مرحله نخست طرح آبرسانی غدیر در اهواز در سال 92 و همزمان با نخستین سفر رئیس جمهوری به خوزستان اجرا شد که غرب اهواز را زیر پوشش قرار داد و در مرحله دوم طرح غدیر 130 هزار مترمکعب آب در روز برای مناطق شرقی اهواز تامین می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار