تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چنگلوایی:
طرح 550 هزار هکتاری یک پتانسیل برای اقتصاد استان است
این طرح یک پتانسیل برای اقتصاد استان است چون می تواند به اقتصاد استان و به اقتصاد ملی کمک کند همچنین مانع از این می شود که آب بیشتری از استان انتقال یابد
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در باره طرح 550 هزار هکتاری که توسط موسسه جهاد نصر در خوزستان در حال اجراست عنوان کرد: طرح 550 هزار هکتاری بزرگترین طرح جهاد کشاورزی کشور با تنوع و پراکندگی زیاد و فعالیت حدود 70 کارگاه  یک پتانسیل برای اقتصاد استان است که با توجه به اینکه نیاز به  تدارکات بیشتری دارد مدیریت آن نسبت به پروژه های کوچک سخت تر است .

کیخسرو چنگلوایی با اعلام اینکه استان خوزستان با داشتن زیر ساخت های لازم امکان انجام این طرح را دارد گفت: یکی از ویژه گی های خوب پروژه این است که از لحاظ منابع مالی خوشبختانه از معدود پروژه های بدون مشکل بوده و از نظر فیزیکی بیش از 224هزار هکتار تمام شده و پیش بینی شده تا سال 96 کل کار به اتمام برسد. مشکل مجوز آب فاز دوم هم حل شده و فقط بخش تامین اعتبار آن در حال پیگیری است.

چنگلوایی درباره نظارت فنی بر کاردر این پروژه افزود: پیمانکار قبل از تحویل قطعی کار موظف است کلیه ایرادها را برطرف کند با این حال ایرادهای کوچک  هم چیزی نیست که  پروژه را غیر قابل بهره برداری کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در باره مزایای این طرح اظهار داشت: این طرح یک پتانسیل برای اقتصاد استان است چون می تواند به اقتصاد استان و به اقتصاد ملی کمک کند  همچنین مانع از این می شود که آب بیشتری از استان انتقال یابد از سوی دیگر در بحث اجتماعی بخش عمده ای از آن در مرزها انجام می شود مثل آبادان و....پس امنیت اجتماعی را بالا می برد.پس باید با هر ابزاری که داریم کمک کنیم تا این طرح انجام شود.
:
:
:
آخرین اخبار