تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذوب آهن صفر- سایپا3 /سایپای عجیب و غریب!
زانتیا سوران با این برد خارج از خانه در برابر نایب قهرمان اسیا سه امتیاز حیاتی را برای خود دست پا کردند ، تا بتوانند به بازیهای اتی لیگ برتر بیشتر امیدوار باشند.
گلها :مهدی خیری (40 )- کریم انصاریفرد (49 ) امین منوچهری (53 ) سایپا

داوران : محمد حسین اسدی ، علیرضا کهوری ، حجت علی رضایی تبار

اخطار : محمد صلصالی (22 )فیلیپ الوز دسوزا (33 ) پیام صادقیان (62 )

ذوب اهن :شهاب گردان – سید محمد حسینی – فرشید طالبی – حسین ماهینی –حمیدشفاعت –محمد صلصالی (علی گودرزی 56 )–فیلیپ الوز دسوزا –هوگو ماچادو –محمد قاضی (پیام صادقیان 54 )–اسماعیل فرهادی –محمد منصوری (ایگور کاسترو 64 )

سرمربی : منصور ابراهیم زاده

سایپا : وحید مهدی خانی –امین منوچهری –مهدی خیری(امید روان خواه 81 )–میلاد غریبی (عباس محمد رضایی 68)–مرتضی ابراهیمی(روزبه شاه علی دوست 76 ) – اسحاق سبحانی –علی لطیفی –حمید غلام نژاد –ابراهیم صادقی –پیروز قربانی –کریم انصاری فرد
نبرد دو تیم ذوب اهن وسایپا در دور برگشت لیگ یازدهم از این حیث حائز اهمیت بود ، که مجید صالح سرمربی سایپا طی سه سال گذشته بعنوان دستیار اول منصور ابراهیم زاده با تیم ذوب اهن در لیگ برتر و قهرمانان اسیا نتایج در خور توجهی را برای باشگاه ذوب اهن و فوتبال ایران کسب کردند .اما این دو مربی در قطار لیگ یازدهم اندیشه های خود را منفک از هم با دو تیم ذوب و سایپا در حالی گره زدند ، که نتایج 19 هفته انان انتظارات کارشناسان و علاقه مندان به این دو تیم را نتوانسته تاکنون براورده کند .
نیمه اول
اکثر دقایق نیمه اول مسابقه را باید به نام شاگردان مجید صالح ثبت کرد ،سرمربی سایپا حساب ویژه ای روی میدان داری ابراهیم صادقی ، و فرارهای تند وتیز بازیکنانی همچون کریم انصاری فرد و میلاد غریبی کرده بود .دفاع و خط هافبک سایپا انچنان توجیه شده بودند که اجازه هیچگونه کار و خلاقیتی را به خط هافبک ذوب اهن نداند . تیم سایپا با دوندگی عالی در تمامی نقاط زمین و فرارهای کریم انصاری فرد و غریبی چنان عرصه را به شاگردان ابراهیم زاده تنگ کردند ، که وقتی در دقیقه 21 مهاجم ملی پوش سایپا ( انصاری فرد) فرشید طالبی را جا گذاشت و در حالت تک به تک توپ را به سینه گردان زد ، سرمربی ذوب اهن بخاطر " من تو من " نکردن طالبی تذکر جدی به وی داد .
 در انسو ذوبی ها در غیاب علی احمدی مصدوم و سینا عشوری محروم بدون هیچگونه کیفیتی فقط در پی توپ وبازیکنان سایپا می دویدند ، سفید وسبز پوشان اصفهان بدون هیچگونه خلق موقعیت گلزنی تا دقیقه 35 مسابقه 4 ضربه کرنر را به تیم حریف سپردند ، تا در اواخر وقت اول مسابقه میلاد غریبی با یک ارسال بی نقص مهدی خیری را در پشت مدافعان ذوب اهن صاحب توپ کرد که وی انرا در قعر دروازه گردان به تور چسباند تا نیمه اول را با پیروزی به استراحت بپردازند .
 نیمه دوم

هرچند به طور غریزی معلوم بود که نایب قهرمان اسیا با شروع نیمه دوم بر حملاتشان می افزایند ، تا از یک شکست خانگی بتوانند فرار کنند ، اما گویی نایب قهرمانی در اسیا ، بی پولی ، و رفت امدهای مدیران و مسوولین در تیم ذوب اهن انان را بی انگیزه و اشباع کرده بود . ذوبی ها تا امدند نبض بازی در نیمه دوم را بدست بگیرند  ، تیم نارنجی پوش سایپا با هنرنمایی کریم انصاری فرد مهاجم ملی پوش خود کاری کردند کارستان .

انصاریفرد پایه ریز گل دوم سایپا از چپ توپ را سانتر کرد و همکاری غریبی و منوچهری در غفلت مدافعان بی روح ذوب اهن سبب شد تا گل دوم را به ثمر برسانند . شاگردان ابراهیم زاده مات ومبهوت بودند تا راه چاره ای برای جبران دو گل خورده کنند ، که کریم انصاری فرد از اشتباه افساید گیری خط دفاع ذوب اهن نهایت استفاده را برد و گل سوم را بنام خودش و سایپا ثبت کرد . ابراهیم زاده هم که می دید شاگرد سابقش با سه فوت کوزه اش را در اصفهان فرو پاشانده با گماردن بازیکنان جوان و جویای نام قصد تجربه اندوزی برای انان را در دستور کارش قرار داد .


دقایق کلیدی :
(7 ) کریم انصاری فرد در حالتی که گردان از چار چوب دروازه اش بیرون امد ، توپ را در حالتی ناباورانه به بیرون زد ، تا مجید صالح به نوعی مغموم شود .
 (20 )
 کریم انصاری فرد از خط هافبک شان اقدام به توپ گیری کرد و میلادغریبی را در موقعیتی ایده ال قرار داد که ضربه سر وی به هدر رفت . (21 )
وقتی کریم انصاری فر از کمند فرشید طالبی در قلب خط دفاع ذوب اهن فرار کرد در حالت تک به تک با دروازه بان ذوب اهن توپ را به گردان سپرد
. (23 ) شوت کاشته خطا را ابراهیم صادقی چنان سهمگین نواخت که شهاب گردان مجبور شد با کف دست راستش انرا به کرنر بفرستد

 (72 ) شوت سرکش هوگو ماچادو به شکل خطرناکی از روی دروازه تیم سایپا به بیرون رفت .

(86 ) ایگور کاسترو ضربه ارسالی کرنر را وقتی دریافت کرد ، انر در دو قدمی دروازه به بدن وحید مهدی خانی زد .
شرح گلها :
 0-1 سایپا : ارسال پاس عرضی میلاد غریبی در پشت مدافعان ذوب اهن به مهدی خیری رسید که شوت وی گل اول مسابقه را به نفع سایپا رقم زد . 2-0 سایپا : وقتی خط دفاع ذوب اهن به گمان افساید ایستاد ، کریم انصاری فرد با یک استارت فوق العاده گریخت و با دریبل دروازه بان ذوب اهن گل دوم سایپا را به ثمر رساند .
 3-0 سایپا : کریم انصاری فرد از جناح چپ توپ را ارسال کرد ، که در شش قدم ذوب اهن غریبی توپ را برای امین منوچهری استپ کرد ، و وی با یک بغل پای ساده انرا به گل سوم تبدیل کرد.

بهترین بازیکن : کریم انصاری فر با عملکرد خوبش در این مسابقه ، برازندگی اش را به عنوان برترین بازیکن اثبات نمود . انصاریفر پایه ریز و زننده گلهای تیمش بود ،مرد همه کاره تیم سایپا انقدر دفاع ذوب اهن را ازرد که گویی ذوبی ها دوست داشتند وقت مسابقه هرچه سریعتر به پایان برسد .
اتفاق ویژه : اندک هوادار تیم ذوب اهن ، از دقیقه 70 با سر دادن شعار " بازیکن بی غیرت نمی خواهیم " مراتب اعتراضاتشان را به گوش بازیکنان بی انگیزه وبی هدف ذوب اهن رساندند .

:
:
:
آخرین اخبار