تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب تاکید کرد:
افزایش صادرات خرما با تشکیل مجموعه های بزرگ تولیدی
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کشاورزان خرد با سازماندهی تبدیل به مجموعه های بزرگ تولیدی خرما شوند،گفت:دولت باید با بازاریابی بین المللی مقصد صادراتی خرمای با کیفیت ایرانی را مشخص کند
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کشاورزان خرد با سازماندهی تبدیل به مجموعه های بزرگ تولیدی خرما شوند،گفت:دولت باید با بازاریابی بین المللی مقصد صادراتی خرمای  با کیفیت ایرانی را مشخص کند.

جوادکاظم نسب درباره  وضعیت صادرات خرما،گفت: زمانیکه کشاورزان خرد با اتحاد تبدیل به شرکت ها و مجموعه های بزرگ خرما شوند بدیهی است که نخل داران  می توانند محصول خرمای با کیفیت ایرانی  را  با بازاریابی کارشناسی  شده به بازارهای هدف صادر کنند.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انگیزه های صادراتی در زمانی که کشاورز خرد در قالب مجموعه های بزرگ تولیدی فعالیت کند؛افزایش می یابد،تصریح کرد:با مجموعه های بزرگ در صنعت کشاورزی می توان تولید را تضمین کرد  تا در  نتیجه  انگیزه کشت نیز دراین راستا افزایش  یابد.

 کاظم نسب  افزود: باید با برآرود اصولی میزان  نیاز  مصرف داخلی ما  به محصولی همچون خرما مشخص شود؛این امر بدین معنا است که  باید برای مازاد خرما برنامه ریزی صادراتی  در شرایطی  ایجاد شود که محصول نیز با  نرخ صادراتی در بازار جهانی به فروش برسد.

نمایند مردم اهواز در مجلس،ادامه داد:با  صادرات فرآورده های خرما از جمله  شیره،الکل  خرما و  دیگر محصولات فرآوری شده  می توان  به سادگی  بازار جهانی  خرما را بدست بگیریم  و این درحالی است که کشاورز حتی توانایی حمل ونقل شهری محصولات  را ندارد،چه برسد که محصول را به سمت صادرات رهنمون کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  وزارت  خارجه با فعال کردن سفارتخانه ها  بازاریابی محصولی همچون خرما  را بدست بگیرد،یادآورشد:دولت باید با  بازاریابی بین المللی مقصد صادراتی خرما  را به  نحو کارشناسی شده ای مشخص کند تا  محصول در فضای بهینه در بازارهای هدف صادراتی قرار بگیرد.
:
:
:
آخرین اخبار