تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رييس سازمان آب و برق خوزستان:
مكلفيم فقط آب كشاورزان داراي قرارداد آب را تامين كنيم
رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که کشاورزان در حوضه جراحی حاضر به پرداخت تعهدات خود نمی‌شوند، گفت: ما مكلف هستيم تنها اب مورد نیاز کشاورزانی که اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند را تامین کنیم
رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که کشاورزان در حوضه جراحی حاضر به پرداخت تعهدات خود نمی‌شوند، گفت: ما مكلف هستيم تنها اب مورد نیاز کشاورزانی که اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند را تامین کنیم.

محمدرضا شمسايي در شورای کشاورزی خوزستان که یکم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از سنوات گذشته در رامشیر، رامهرمز و شبکه جراحی در مجموع با مشارکت کشاورزان و از طریق بانک کشاورزی ساخت 120 هزار هکتار شبکه اصلي آبياري را متعهد شده بودیم که از این رقم 92 هزار هکتار در سالیان گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وي افزود: متأسفانه کشاورزان رامشير علي رغم داشتن قرارداد با بانک کشاورزی در دولت هشتم و نهم، راضی به پرداخت اقساط خود در زمينه شبكه‌هاي اصلي آبياري نشدند و این مشکل تاکنون نیز ادامه داشته است.

شمسایی با بیان این‌که معتقدیم باید کشاورزان را به پرداخت اقساط خود طبق قراردادهاي بانک کشاورزی وادار کنند، تصریح کرد: در کل منطقه جراحی، کشاورزان به تعهداتی که داشتند عمل نکردند، در صورتی كه ما تقریبا به تعهداتی که داشتیم عمل کردیم.

وی با بیان این‌که مشکل ما در رامهرمز و شادگان و حوزه جراحی این است که کشاورزان حاضر به پرداخت تعهدات خود نمی‌شوند، عنوان کرد: ما به عنوان بخشی از دولت موظفیم آب مورد نیاز کشاورزانی که اقدام به انعقاد قراردادهای مربوطه کردند را تأمین کنیم و در منطقه رامهرمز یکی از مشکلات ما این است که کشاورزان حاضر به عقد قرارداد نمی‌شوند.

شمسايي اظهار كرد: بنابراين از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌خواهیم مشکلات را با صراحت بگویند، زیرا بلاتکلیف ماندن، مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: اگر سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداران، کشاورزان را راضی به عقد قرارداد با سازمان آب و برق كنند، قطعا ما مکلفیم و قول می‌دهیم که آب کشاورزان را تأمین کنیم. ما متعهد به تأمین آب برای کشاورزانی هستیم که اقدام به انعقاد قرارداد کرده‌اند.

وی افزود: بنابراین خواستاریم که این موضوع مصوب شود که سازمان آب و برق رهاسازی آب را انجام می‌دهد و اگر ظرف یکماه کشاورزان به انعقاد قراردادهای آب اقدام نكنند، از رهاسازی آب جلوگیری می‌کنیم و فرمانداران و سازمان جهاد کشاورزی نیز باید از ما حمایت کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار