تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۶۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
بیمارستان رازی، مرکز هدایتگر و هماهنگ کننده درمان آنفلوآنزا
در هر بیمارستان باید 20 الی 25 تخت بستری به صورت رزرو برای این منظور در نظر گرفته شود که بدین جهت می توان بیمارستان رازی را به عنوان یک مرکز هدایتگر و هماهنگ کننده در نظر گرفت
خوزنیوز: جلسه کمیته دانشگاهی پیشگیری از آنفلوآنزا و درمان آن با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ایدنی در این جلسه اظهار داشت: اطلاع رسانی و ارائه آموزش های عمومی از طریق رسانه های مختلف، شبکه های اجتماعی و صدا و سیما، گوشزد کردن نکات بهداشتی لازم و مرتبط با این بیماری و مراجعه گروه های هدف برای تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند از اقدامات بسیار مهم و راهگشا در زمینه پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری عفونی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در زمان شیوع بیماری، کنترل ابعاد روانی برخورد با موضوع بسیار حائز اهمیت است، چرا که بیماری آنفلوآنزا جزو بیماری هایی محسوب می شود که مرگ و میر دارد و باید در هر بیمارستان، امکانات لازم برای درمان این قبیل از بیماران فراهم و اختصاص داده شود.

ایدنی ادامه داد: در هر بیمارستان باید 20 الی 25 تخت بستری به صورت رزرو برای این منظور در نظر گرفته شود که بدین جهت می توان بیمارستان رازی را به عنوان یک مرکز هدایتگر و هماهنگ کننده در نظر گرفت و ان شاءلله با راه اندازی بخش قلب بیمارستان گلستان، تخت های جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد و ظرفیت های خوبی هم در بیمارستان امام خمینی (ره) آزاد می گردد که با این اقدامات نهایتا می توان یک بخش 25 تختی اختصاصی را برای این منظور در بیمارستان رازی راه اندازی کرد.

همچنین دکتر سلمان زاده در این جلسه بیان داشت: در تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا، معاونت غذا و داروی دانشگاه همکاری بسیار خوبی داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم همکاری معاونت ها و واحدهای ذیربط مختلف دانشگاه در مقابله با بیماری آنفلوآنزا خاطرنشان کرد: در زمینه اماکنی که تجمعات در آنها وجود دارد مانند خوابگاه های دانشجویی، رعایت نکات کامل بهداشتی و پیشگیرانه، می تواند تاثیر بسزایی در مقابله با این بیماری داشته باشد و بهتر است دانشجویانی که به این بیماری مبتلا می شوند، خوابگاه را ترک نموده و به منزل مراجعت کنند تا بهبودی کامل حاصل شود.

سلمان زاده در ادامه گفت: آموزش در زمینه شیوع آنفلوآنزای اپیدمیک و پرندگان همواره مورد تاکید است و اطلاع رسانی به گروه های آموزشی و درمانی مانند پزشکان در این زمینه بسیار اهمیت دارد، به گونه ای که بایست از مجراهای مختلف، به گروه های پر خطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اطلاع رسانی شود، چرا که آنفلوآنزا در طول سال وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: راه اندازی اتاق های تنفسی و بخش های اختصاصی باید در بیمارستان های بزرگی چون گلستان و امام(ره) اجرایی شود و هر بیمارستان یک بخش را برای بیماران آنفلوآنزا اختصاص بدهد. همچنین اتمام اماکن نیمه تمام و در حال ساخت، می تواند سهم بسزایی در کمک به درمان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا داشته باشد.
:
:
:
آخرین اخبار