تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام تقوی:
مردم خوزستان با صحنه های شهادت مانوس هستند
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده رهبری در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 37 شهید حادثه تروریستی حله عراق گفت:مردم خوزستان که هشت سال دفاع مقدس را لمس کرده اند با صحنه های شهادت مانوس هستند.



وی روز چهارشنبه در آیین تشییع پیکر این شهدای عزیز در حسینیه ثارالله اهواز افزود: به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در این مراسم حضور یافته ام تا تسلیت معظم له را به مردم شریف خوزستان و خانواده های معظم شهدا اعلام و ابلاغ نمایم.
وی افزود:مساله شهید و شهادت، مساله نا آشنایی برای مردم ایران اسلامی و به خصوص مردم شهید پرور خوزستان نیست.
وی با اشاره به رشادتهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: زیر هر نخل در این سرزمین شهیدی ایستاده که به ملاقات خداوند شتافته است.
وی گفت: جای جای این سرزمین قطره های خون شهدا را ثبت کرده است به همین دلیل هر کس بخواهد وارد خوزستان شود در حرم شهدا گام گذاشته است و باید با بدن پاک وارد شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: خوزستان وادی مقدسی است که آغشته به خون شهدا است و باید با خشوع در این سرزمین حرکت کرد .
تقوی گفت: تشییع پیکرهای مطهر شهدای حله در اهواز بار دیگر یاد شهدای دوران دفاع مقدس را زنده کرد.
وی با اشاره به اینکه همه شهدای اسلام برایمان عزیز هستند افزود: شهدای امروز یک ویژگی دیگری دارند و آن هم زائر امام حسین بودنشان است.
تقوی گفت: ما راهمان را که همان راه حسین و شهادت است را انتخاب کرده ایم و هراسی در این زمینه نداریم زیرا این راه را آگاهانه انتخاب کرده ایم.
وی گفت: فرهنگ ما عاشورایی و حسینی است و حسینیان هرگز با یزدیان بیعت نمی کنند و حسین شان را در وسط میدان تنها نمیگذارند.
وی گفت: دشمنان بدانند با هیچ ترفندی ما را به زانو درنخواهند آورد و هر چه محاصره اقتصادی را هم بیشتر کنند ما دست از این راه و ولایت بر نمی داریم.
در حادثه تروریستی پنجشنبه هفته گذشته در عراق بیش از 80 زائر حسینی که اغلب هم خوزستانی هستند به شهادت رسیدند و چندین نفر هم زخمی شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار