تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۷۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور عشایر خوزستان:
ساخت راه های اندیکا نیازمند بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار است
امسال ساخت ۷۰ کیلومتر راه را در دست اقدام داریم که به اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز داریم تا این میزان را به سطح شورسه برسانیم.
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: امسال ساخت ۷۰ کیلومتر راه را در دست اقدام داریم که به اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز داریم تا این میزان را به سطح شورسه برسانیم.

  علی رحم کریمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اندیکا با حضور استاندار خوزستان در محل فرمانداری اظهار کرد: بافت شهرستان اندیکا بیشتر روستایی و عشایری است. در سال ۸۷ بر اساس سرشماری انجام شده چهار هزار خانوار (۲۸ هزار نفر) جمعیت عشایری در این شهرستان به ثبت رسید.

وی افزود: ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان اندیکا عشایر هستند و خدمات ارزنده ای طی سال های اخیر برای آنها انجام شده ولی باز هم با توجه به کمبودهای موجود با نقطه ایده آل فاصله داریم.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: در حوزه عشایری این شهرستان ۳۲۰ کیلومتر راه داریم که از این میزان تنها ۴۱ کیلومتر آسفالت شده است. ۱۹۰ کیلومتر شورسه و مابقی نیز خاکی هستند.

کریمی با اشاره به اینکه در فصل بارندگی عمده مردم عشایر در راه ها با مشکل مواجه می شوند، گفت: امسال ساخت ۷۰ کیلومتر راه را در دست اقدام داریم که به اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز داریم تا این میزان را به سطح شورسه برسانیم.

وی ادامه داد: در راه های عشایری روکش آسفالت نداریم و متأسفانه شورسه هم با یک بارندگی مردم را دچار مشکل می کند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان عنوان کرد: نیاز به حمایت بیشتری داریم و در سال گذشته خیلی از زیرساخت های این شهرستان تا ۷۰ درصد هم آسیب دید. متأسفانه بعد از سیل فقط اقدام به بازگشایی مسیرها شد و واقعا نیاز به یک بازسازی اساسی دارند.

کریمی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از مسائل مهم برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت عشایری به شهرها است، عنوان کرد: ۴۰۰ هکتار از اراضی را با ایستگاه های پمپاژ آبرسانی کردیم که برای ۲۰۰ هکتار هم نیاز به احداث شبکه های آبرسانی برقی جدید داریم.

وی در پایان بیان کرد: آموزش و پرورش در حوزه عشایر خدمات خوبی انجام داده که قابل قیاس با سال های گذشته نیست ولی متأسفانه در برخی مناطق چون دبیرستان ها با محل سکونت مردم فاصله دارند آنها نیز هزینه ای برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموز خود ندارند.

اندیکا از پرحادثه خیزترین شهرستان ها است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در ادامه گفت: جمعیت هلال امر با توجه به رسالت خاصی که دارد، در راستای توانمندسازی و محرومیت زدایی مناطق مختلف تلاش می کند.

علی خدادادی اضافه کرد: محرومیت مفرطی که در شهرستان اندیکا وجود دارد باعث شده تا برنامه ریزی های مختلفی به ویژه توانمندسازی شهرستان را در دستور کار قرار بدهیم.

وی خبر داد: اندیکا با وسعت بسیار، دو هزار و ۳۲۰ کیلومتر راه و حدود ۶۰۰ روستا یکی از پرحادثه خیزترین شهرستان های خوزستان است.

خدادادی بیان کرد: در شهرستان اندیکا نیاز به توجه و عنایت بیشتر مسئولان داریم تا بتوانیم غبار محرومیت را از این شهرستان بزداییم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد که ما نیز بر اساس این رویکرد دولت بحث برنامه های توانمندسازی را با جدیت بیشتری ادامه و اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به توانمندسازی دانش آموزان مناطق محروم بیان کرد: طرح خادم یا همان خانواده های آماده در مخاطرات را در مناطق مختلف به ویژه محروم  استان اجرا می کنیم. مردم در این طرح آمادگی لازم را در برابر مخاطرات مختلف ازجمله سیل و زلزله پیدا می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بحث درمانگاه های درمان بستر را نیز در مناطق محروم دنبال می کنیم. هرچند که اعتبارات کم است ولی سعی می کنیم تا زیرساخت های مختلف را در شهرستان های محروم استان توسعه دهیم.

جاده روستایی - جاده سازی - جاده دسترسی تپه شهدای گمنام میامی

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار