تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت نجات آبراه‌های اروند و کارون از مغروقه‌ها
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 21 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر خبر داد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 21 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر خبر داد.

عادل دریس با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 43 هزار و 488 TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی این مدت حجم و تخلیه بارگیری کالا در بندر خرمشهر به 621 هزار و 835 تن رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: طی هشت ماهه سال جاری 234 هزار و 9۴۱ تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.

دریس به واردات بیش از 7 هزار و 621 دستگاه خودرو طی هشت ماهه سال جاری به بندر خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 39 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 29 هزار و 604 مسافر طی این مدت از طریق پایانه دریایی خلیج فارس واقع در بندر خرمشهر تردد داشته‌اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی تردد بیش از 41 هزار و 199 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 2 هزار و 299 فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

دریس در ادامه در خصوص شناورسازی مغروقه‌ها گفت: از زمان آغاز پروژه خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروندرود تاکنون 13 فروند مغروقه از این رودخانه خارج‌سازی شده و عملیات خارج‌سازی 26 فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است و این پروژه با اعتبار بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهارکرد: تاکنون 177 فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل 52 فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده و 69 فروند مغروقه دیگر در این دو رودخانه باقی مانده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار