تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندهان یمنی خبر دادند
پیشروی رزمندگان یمنی در شرق مأرب/ دستگیری 15 تن از سرکردگان تروریست‌ها در تعز
دستگیری 15 نفر از سرکردگان تروریست‌ها در تعز، پیشروی رزمندگان یمنی در شرق مأرب و شهید و زخمی شدن چند شهروند یمنی در ادامه بمباران صعده از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی یمن است.
خبرگزاری فارس: پیشروی رزمندگان یمنی در شرق مأرب/ دستگیری 15 تن از سرکردگان تروریست‌ها در تعز

«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن  از ادامه درگیری های شدید با تروریست ها در جنوب استان تعز خبر داد.

وی با اشاره به پیشروی نیروهای یمنی در مناطق جنوبی یمن اظهار داشت: رزمندگان یمنی حمله دیگری علیه نیروهای ائتلاف سعودی انجام دادند که در حال تحکیم مواضع نظامی خود برای حمله به شهر تعز بودند.

الحوثی گفت: رزمندگان یمنی در این عملیات همه جنگ افزارهای تروریست ها را به تصرف خود درآورده و پانزده سرکرده آنها را به اسارت گرفتند.

شهید و زخمی شدن چند شهروند دیگر یمنی در بمباران صعده

در همین حال در حملات هوایی عربستان به شهر قطابر استان صعده که یک خودروی غیرنظامی  را هدف گرفت یک شهروند یمنی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر زخمی شدند.

2 غیرنظامی دیگر یمنی نیز در حمله هوایی ائتلاف سعودی به منزلی در منطقه بیت طلان شهر حیدان زخمی شدند.

هواپیماهای سعودی نیز منطقه الطلح در شهر سحار را 2 مرتبه بمباران کردند.

بمباران بی وقفه صعده توسط ائتلاف سعودی در راستای جنایات دشمن سعودی علیه ملت یمن در همه استان های این کشور است و از ابتدای تجاوز نظامی عربستان به یمن در 26 مارس 2015 تاکنون بیش از 31 هزار غیرنظامی شهید شدند.

پیشروی رزمندگان یمنی در شرق مأرب

علی الحوثی، یک فرمانده یمنی نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا از سیطره نیروهای یمنی بر 2 روستا در شرق استان مأرب خبر داد.

وی افزود: نیروهای یمنی به رغم مقاومت تروریست های ائتلاف سعودی وارد محله های مسکونی شده و مراقب جان غیرنظامیان بودند اما هواپیماهای ائتلاف به تلافی این پیروزی این مناطق را بمباران کرده و ده ها بی گناه را به خاک و خون کشید.

این فرمانده یمنی با بیان اینکه نیروهای یمنی هم اینک مناطق غرب، جنوب و شرق استان مأرب را تحت سیطره کامل خود دارند، افزود: نبرد در محور شمالی استان مأرب نیز به زودی با پشتیبانی قبایل آغاز می شود.

الحوثی گفت: نیروهای یمنی پرچم یمن را در پادگان هایی که به دست ائتلاف سعودی بود به اهتزاز درآوردند و درگیری های شدید با تروریست ها همچنان ادامه دارد اما به دلیل حملات هوایی عربستان و بمباران غیرنظامیان پیشروی ها کند انجام می شود.

انهدام خودروی زرهی مزدوران سعودی و هلاکت 7 سرنشین در الجوف

یک مسئول نظامی یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس خبر داد: یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن یک خودروی نظامی از مزدوران سعودی را در منطقه صبرین در شهر خب والشعف در استان الجوف هدف گرفتند که به انهدام خودرو و هلاکت همه هفت سرنشین آن منجر شد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن نیز تصاویری از برخی خسارات وارده به مزدوران سعودی در شهر المتون در استان الجوف منتشر کرد که مربوط به دفع پیشروی آنها در منطقه حام بود.

در این گزارش تصاویر کشته ها و برخی جنگ افزارهای به غنیمت گرفته شده از مزدورن سعودی که از عرصه نبرد گریخته بودند، منتشر شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار