تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوای اهواز ناسالم است
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای اهواز را در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها و آلوده ترین کلانشهر طی سه روز اخیر اعلام کرده است
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای اهواز را در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها و آلوده ترین کلانشهر طی سه روز اخیر اعلام کرده است.

هوای اهواز بر اساس شاخص PSI در شرایط ناسالم قرار دارد، این در حالیست که این کلانشهر روزهای 12 و 13 آذر، نخستین باران پائیزی را تجربه کرده است.

بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، امروز میزان ذرات معلق 10 میکرون در اهواز 168 و میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، برابر 158 گزارش شده است.

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور همچنین دیروز شاخص PSIاهواز را 168 (ناسالم) و برای 12 آذر میزان این شاخص 133(ناسالم گروههای حساس) بوده است.

11 آذر نیز وضعیت هوای اهواز ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده بود.

دستگاه های پایش هوا سازمان حفاظت محیط زیست پنج شاخص مورد نظر سازمان جهانی بهداشت (شاخص PSI) را که به آلاینده های پایه تعبیر می شود (شامل مونوکسیدکربن، ترکیبات اکسیدهای ازت، اکسیدهای گوگرد، ازن و ذرات معلق) اندازه گیری می کند. در صورتی که این شاخص کمتر از 50 باشد، هوا در شرایط پاک؛ در صورتی که بین 50 تا 100 باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس؛ در صورتی که بین 100 تا 150 باشد ناسالم برای همه گروه های سنی؛ در صورتی که بین 200 تا 300 باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از 300 باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می شود.

همچنین این اداره کل میزان گرد وغبار درساعت 9 صبح امروز در اهواز 398 میکروگرم بر متر مکعب (سه برابر حدمجاز) اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نخستین باران پائیزی 11 آذر در اهواز اتفاق افتاد که تا 12 آذر ادامه یافت.

همانند سه سال گذشته، همزمان با نخستین باران پائیزی مراجعات مبتلایان به تنگی نفس به مراکز درمانی آغاز شد به طوری که بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در 48 ساعت اولیه بارندگی، حدود 2 هزار و 400 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند. به گفته مسئولان میزان مراجعات تنگی نفس در این مدت نسبت به پارسال بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

استاندار خوزستان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اداره کل محیط زیست خوزستان متهم اصلی تنگی نفس های پائیزه را گرده های گیاهی منتشر شده از درختان کونوکارپوس می دانند، این در حالیست که برخی کارشناسان این نظریه را رد کرده و معتقد هستند که صنایع آلاینده در اهواز منشاء این عارضه است.

اهواز در روزهای آخر آبان ماه با وارونگی هوا روبه رو بود که این مساله باعث شد مدارس شهرستان های اهواز، باوی و کارون در 25 آبان تعطیل اعلام شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
هوای اهواز بدلیل وجود صنایع آلاینده بهبود نخواهد یافت. تنها راه حل بهسازی این صنایع و توجه ویژه به محیط زیست است.
:
:
:
آخرین اخبار