تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پل شناور شهرستان باوی در پی بارندگی اخیر مسدود شد
فرماندار باوی با اشاره به اختلال در مسیر تردد 43 روستای این شهرستان به دلیل بارندگی های اخیر گفت: پل شناور روستاهای بخش عنافچه که به دلیل بارندگی اخیر مسدود شده تا چند روز آینده بازگشایی می شود
فرماندار باوی با اشاره به اختلال در مسیر تردد 43 روستای این شهرستان به دلیل بارندگی های اخیر گفت: پل شناور روستاهای بخش عنافچه که به دلیل بارندگی اخیر مسدود شده تا چند روز آینده بازگشایی می شود.

حیدر کاظمی یکشنبه اظهار کرد: پل شناور غدیر که محل تردد روستاهای دهستان عنافچه است، در زمان بارندگی و افزایش آب رودخانه کارون، به زیر آب می رود و رفت و آمد روستاها با مشکل روبه رو می شوند.

وی افزود: در پی بارندگی اخیر بخشی از این پل زیر آب رفته به همین دلیل تردد خودروها از پل مسدود و تردد عابر پیاده از 10 متر از عرض رودخانه به وسیله قایق انجام می شود.

کاظمی با اشاره به مذاکراتی که برای حل مشکل انجام شده اظهار کرد: یگان های نظامی که متولی این پل هستند قرار است در یکی دو روز آینده برای افزایش ارتفاع پل اقدام کنند.

وی گفت: در صورت نیاز به لایروبی حاشیه پل ممکن است تردد از روی آن تا چند روز مسدود شود.

فرماندار باوی همچنین درباره احداث پل دائمی در این مسیر برای تسهیل در تردد روستاها اظهار کرد: مطالعات پل جدید انجام شده و پس از بازدید اخیر استاندار خوزستان قرار است اجرای آن با همکاری بنیاد برکت آغاز شود.

بر اساس این گزارش، شهرستان باوی با مرکزیت شهر ملاثانی با تصویب هیات وزیران در سال 1389از شهرستان اهواز تفکیک و تاسیس شد.

به گفته اهالی بخش عنافچه، پل شناور غدیر ضمن تسهیل ارتباط روستاها با مرکز شهرستان موجب ادامه تحصیل دختران و پسران روستایی در ملاثانی و همچنین رونق اقتصادی و مبادلات محصولات و عرضه آنها در بازار شده است.

این پل هر سال در زمان بارندگی چندین بار زیر آب می رود و باعث قطع ارتباط روستائیان و تعطیلی مدارس می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار