تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیام رئیس دانشگاه شهید چمران به مناسبت 16 آذر
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی به مناسبت روز دانشجو، گفت: 16 آذر 1332 به‌عنوان روز دانشجو، نماد شجاعت، پایمردی و ازخودگذشتگی دانشجویانی است که با تکیه ‌بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی با نثار جان خویش وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اثبات کردند.

متن پیام دکتر غلامحسین خواجه بدین شرح است:

"16 آذر 1332 به‌عنوان روز دانشجو، نماد شجاعت، پایمردی و ازخودگذشتگی دانشجویانی است که با تکیه‌بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی با نثار جان خویش وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اثبات کردند. پس‌ازآن نیز، دانشجویان در برهه‌های گوناگون انقلاب تعهد و پایبندی خود را به انقلاب اسلامی نشان داده اند، حضور گسترده دانشجویان مؤمن و متدین در دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید گواهی روشن بر این مدعاست.

امروز نیز دانشجویان با الهام و تمسک به روح بیدادگر و آرمان‌گرایانه‌ی شهیدان جنبش دانشجویی با حضور فعال در میدان‌های دانش و دانایی دل در گرو بالندگی و سرافرازی ایران عزیز دارند. نهضت علمی و جنبش نرم‌افزاری به‌عنوان مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب در دهه‌های اخیر و نقش دانشگاه به‌عنوان مهد پرورش دانشجو و خاستگاه این نهضت، نقشی روشن در مسیر رشد و شکوفایی کشور در بسیاری از زمینه‌ها در عصر حاضر و آینده است.

دانشجویان، باانگیزه‌ی نیروی جوانی و به پشتوانه برخورداری از دانش و توانمندی‌های علمی و پژوهشی این وظیفه خطیر را به عهده خواهند داشت تا با بهره‌گیری از ویژگی‌ها و فضیلت‌های علمی در راه پویایی و استواری این مرزوبوم پررنگ‌تر از گذشته ظاهر شوند؛ بنابراین دانشجوی امروز به‌عنوان پیشتازترین قشر جامعه اندیشه در تکاپوی راهی دارد که به افقی روشن منتهی شود، افقی که سرشار از عشق و ایمان به کرامت و بزرگی ایران با تکیه‌بر نیروی خرد و اندیشه باشد.

روز دانشجو در خاطره دانشگاهیان نه‌تنها تداعی‌کننده بزرگداشت سالانه آن، بلکه یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است. در آستانه فرارسیدن 16 آذر ضمن تبریک این رویداد فرخنده به همه دانشجویان عزیز، یاد و خاطره شهیدان ماندگار دانشگاه، دانشجویان شهید مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا را گرامی می‌داریم."
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار