تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز :
مصوبه محرمانه طرح‌های انتقال آب دولت را لغو می‌کنیم
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای اجرای طرح‎های انتقال آب گفت: ما ساکت نخواهیم نشست و به صورت جدی در پی لغو این مصوبه هستیم
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای اجرای طرح‎های انتقال آب گفت: ما ساکت نخواهیم نشست و به صورت جدی در پی لغو این مصوبه هستیم.

مصوبه محرمانه طرح‌های انتقال آب دولت را لغو می‌کنیم

جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به نامه محرمانه دولت برای اجرای طرح‌های انتقال آب اظهار داشت: نامه و یا مصوبه محرمانه نوشتن برای جلوگیری از اعتراضات مردم و نمایندگان خوزستان بوده است.

وی افزود: ما چندین جلسه با چیت‌چیان وزیر نیرو داشتیم که ایشان در جلسه اعلام کرد ما هیچ پروژه‌ای را شروع نخواهیم کرد و آغاز کار ما به اجازه محیط زیست بستگی دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ولی بعد متاسفانه ایشان با استان‌های دیگر صحبت‌های دیگری را بیان می‌کند اخیرا در این زمینه نشستی داشته و مصوبه‌ای را نوشتند که نخست خلاف قانون است چراکه به هیچ وجه نباید محرمانه باشد و دوم اینکه این مصوبه حرکتی بسیار ناخوشایندی است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا برای هر پروژه‌ای به این بزرگی باید مبدأ و مقصد، میزان آلایندگی، محیط زیست و نیز برنامه‌های اقتصادی مملکت را در نظر داشته و سپس مصوبه نوشته شود.

الباجی با بیان اینکه اکنون ما در خوزستان آب شرب نداریم عنوان کرد: اگر از مسئله آب مورد نیاز کشاورزی و صنعتی در استان گذر کنیم دولت حتی نتوانسته آب شرب را برای مردم خوزستان تامین کند به طوری که مردم استان در اکثر نقاط حتی در کلانشهر اهواز با مشکل آب شرب مواجه هستند بنابراین اختصاص این همه اعتبار برای استانی دیگر دور از انصاف است.

وی افزود: با استانی که همه چیزش را در خدمت مملکت اسلامی قرار داده و نیز 8 سال دفاع مقدس را تحمل و حتی اخیرا شهدای مدافع حرم را به انقلاب تقدیم کرده و به گفته امام راحل دینش را به اسلام ادا کرده نباید این گونه با نامهربانی رفتار کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: بعد از دیدن نامه، اعتراضمان را به آقایان روحانی، نهاوندیان و نوبخت اعلام کردیم و نیز گفتیم که «حرکت شما منصفانه نیست و نباید اینکار را می‌کردید» هر چند که ما خواهان این نوع برخورد نبودیم ولی نوع اقدامشان سبب چنین اعتراضی از جانب ما شد.

الباجی عنوان کرد: خوزستانی‌ها همه ذخایر نفتی، گازی و پتروشیمی استانشان را در اختیار کشور قرار دادند البته این کار وظیفه ما خوزستانی‌ها است ولی باید حداقل توجه خاصی و عنایت ویژه‌ای نیز به این استان شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه مسئولان به منطقه‌ای قوی و به منطقه‌ای دیگر ضعیف است افزود: چنین دیدگاهی به دور از شعار عدالت‌محوری و تدبیر و امید دولت آقای روحانی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس درباره برنامه نمایندگان خوزستان نسبت به نامه محرمانه دولت برای انتقال آب تاکید کرد: در جلسه‌ روز یکشنبه با نوبخت قرار بر بررسی موضوع و اعلام نتیجه شد ما ساکت نخواهیم نشست و به صورت جدی در پی لغو این مصوبه هستیم و تا لغو مصوبه پیش خواهیم رفت.

الباجی عنوان کرد: از دو روز گذشته تا به امروز همه تماس‌های مردمی در رابطه با این نامه بوده به طوری که مردم خوزستان خواهان لغو مصوبه هستند امیدواریم با عنایت رئیس جمهور و دولت این مشکل برطرف شود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Finland
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
خوشبین نیستم
:
:
:
آخرین اخبار