تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۷۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان:
روز دانشجوفرصتی برای افشاگری علیه استکبارجهانی است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: نباید جریان نفوذ از فرصت دانشجویی ۱۶ آذر استفاده و برنامه‎هایی را در جهت خلاف فلسفه اصلی این روز طراحی کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: اگر روز 16 آذر از نظر تاریخی مورد مطالعه قرار گیرد می‌بینیم که در حقیقت این روز ریشه و بنیادی ضد استکباری، ظلم ستیزی و سلطه ناپذیری دارد.

وی به اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر 1332 اشاره کرد و افزود: جوان‌های دانشجوی دانشگاه تهران به سفر نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا که به دنبال کودتای 28 مرداد قصد سفر به ایران را داشت حرکت‌های اعتراض آمیزی انجام دادند که منجر به ورود مأموران حکومت پهلوی به دانشگاه تهران شد سرانجام چند تن از دانشجویان در این اعتراضات به شهادت رسیدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه هرسال به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور برنامه‌های متنوع و جلسات متعددی برگزار می‌شود تصریح کرد: مطلبی که باید بر آن تاکید شود این است که بزرگترین اتفاقی که دنیای معاصر شاهد آن بوده وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

وی گفت: انقلاب اسلامی حرکتی گسترده و خیزشی عمومی و اعتقادی از سوی ملت ایران بود که منجر و منتهی به تشکیل جمهوری اسلامی شد. ایستادگی و آرمانی که دانشجویان ما در مقاومت در برابر با نظام سلطه و نیز استکبار ستیزی داشتند به ثمر و نتیجه رسید اگر چه ما هنوز راه زیادی را در پیش داریم.

شفیعی با اشاره به اینکه 16 آذر فرصتی برای دفاع از آرمان‎های انقلاب اسلامی است بیان کرد: همه فعالان، تشکل‌های اسلامی دانشجویی و نیز مسئولان دانشگاه‌ها را برای توجه به این موضوع دعوت می‌کنم که 16 آذر فرصتی برای نقد نظام سلطه، افشاگری علیه استکبار جهانی، بیداری عمومی و سراسری است.

وی افزود: روز دانشجو فرصتی برای ترسیم چشم‌اندازی است که ملت ما در حال حرکت به سوی آن است ما جرقه‌های این اتفاق بزرگ را در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی می‌بینیم که امروز مقاومت اسلامی و نیز ایستادگی عمومی و مردمی در برابر نظام سلطه در بسیاری از کشورها از جمله بحرین، یمن، افغانستان و عراق در حال انجام است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: این‎ها همان آرمان‌هایی هستند که جنبش دانشجویی به دنبال آن است بنابراین باید دقت شود که مبادا جریان نفوذ از فرصت دانشجویی 16آذر استفاده و برنامه‎هایی را در جهت خلاف فلسفه اصلی 16 آذر طراحی کند.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود در 16 آذر روزی که یادآور شهادت چندتن از دانشجویان ما به دست نظام آمریکایی پهلوی است برنامه‎ای برگزار کرد که روح آن برنامه به سمت تطهیر و تمجید نظام سلطه باشد.

شفیعی عنوان کرد: مگر می‌شود که نظام سلطه و نیز ارزش‌هایی که نظام سلطه در پی آن است در دانشگاه‌ها از فرصت 16 آذر استفاده کند باید در همه برنامه‌های 16 آذر این توجه و دقت باشد که روز دانشجو روز فریاد بلند جنبش دانشجویی علیه نظام سلطه است و باید از این فرصت برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار