تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
توجه به اقتصاد مقاومتی میتواند در تصمیم‌گیری ها راهگشا باشد
توجه به اقتصاد مقاومتی میتواند در تصمیم‌گیری ها راهگشا باشدرئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دومین همایش کشوری بسیج داروسازی که با موضوع "اقتصاد مقاومتی در عرصه دارو" در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین آبادان ‌برگزار شد، اظهار کرد: با بسیج همگانی می‌توان تقاضاهایی که در بازار سلامت در بیمارستان‌های دولتی و وابسته به وزارت بهداشت وجود دارد را ساماندهی کرد.

دکتر اسماعیل ایدنی افزود:‌ در بیمارستان‌های دولتی و وابسته به وزارت بهداشت سالانه بیش از 11 میلیارد تومان تقاضا وجود دارد.

ایدنی ادامه داد: در این شرایط، در ‌نظام تعرفه‌گذاری پوشش بیمه‌ای، ‌اصلاح الگوی مصرف و در عرصه مدیریت منابع کار بزرگی انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ‌تامین مالی نظام سلامت دچار چالش است و امیدواریم با بسیج همگانی بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

ایدنی اظهار کرد: بسیج داروسازی جامعه پزشکی می‌تواند با مدیریت و سیاست‌گذاری در زمینه سازمان‌های بیمه‌گر در راستای اصلاح الگوی مصرف در حوزه سلامت وارد شود تا این بحران‌ها و چالش‌های نظام سلامت برطرف شوند.

وی با اشاره به نقش ‌اقتصاد دانش‌بنیان و پدافند غیرعامل در زمینه تولید دارو افزود: ‌همواره باید به سمت اصلاح الگوی مصرف پیش رویم تا بتوانیم نظام سلامت را یاری رسانیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار