تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان برنامه و بودجه استان:
سهم خوزستان از اعتبارات متفرقه ملي بايد 6 درصد باشد
اگر مساحت 6 درصدی خوزستان از كل کشور را در نظر بگیریم باید سهم استان از اين اعتبارات 6 درصد باشد
معاون سازمان برنامه و بودجه خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته سهم خوزستان از اعتبارات 50 ردیف متفرقه ملی دو درصد مجموع این اعتبارات بود، گفت: اگر مساحت 6 درصدی خوزستان از كل کشور را در نظر بگیریم باید سهم استان از اين اعتبارات 6 درصد باشد.

مهرداد نیکو در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که عصر گذشته، 17 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار كرد:اگر بخواهيم این اعتبارات را با توجه به سهم 8.5 درصدی خوزستان از مجموع اعتبارات استانی کل کشور در نظر بگیریم باید سهم خوزستان از اعتبارات این 50 ردیف ملی 8.5 درصد باشد.

وي افزود:در ساختار بودجه کشور علاوه بر بودجه های استانی، ردیف های متفرقه، متمرکز و طرح های ملی وجود دارد که سهم هر استان از اعتبارات ملی به پیگیری دستگاه های اجرایی از وزراتخانه و سازمان ها در مرکز بستگی دارد.

نيكو تصريح كرد: در قانون بودجه 95، 50 رديف متفرقه ملی  براي27 دستگاه اجرایی لحاظ شد كه مجموع اعتبارات این 50 ردیف ملی قابل ملاحظه و معادل 10 هزار و 300 میلیارد تومان است. با توجه به اینکه اعتبارات استانی خوزستان معادل 600 میلیارد تومان است حدود 15 برابر اعتبارات استانی خوزستان، در ردیف های متمرکز ملی اعتبارات وجود دارد.

وي عنوان کرد: از 10 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات 50 ردیف متفرقه ملی در قانون بودجه 95، 7 هزار میلیارد تومان هزینه ای و 3300 میلیارد تومان بودجه عمرانی است. طبق مکاتبات ما با 27 دستگاه اجرایی متناظر با این 50 ردیف و گزارشات این دستگاه ها، سهم خوزستان از اعتبارات هزینه ای 50 ردیف متفرقه ملی در بودجه 95 ، 68 میلیارد تومان و معادل یک درصد کل اعتبارات این 50 ردیف بود.

نيكو اظهار كرد: در مجموع سهم خوزستان از این 50 ردیف 105 میلیارد تومان در سال 95 بود که توسط دستگاه های اجرایی به ما گزارش شد. البته ممکن است این رقم بیشتر از این باشد زیرا هنوز گزارشات برخی از دستگاه ها در خصوص میزان جذب اعتبارات ملی را دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سهم خوزستان از اعتبارات 50 ردیف متفرقه ملی دو درصد مجموع این اعتبارات بود، عنوان کرد: اگر مساحت 6 درصدی خوزستان از کشور را در نظر بگیریم باید سهم استان از اعتبارات مذکور 6 درصد و اگر بخواهيم این اعتبارات را با توجه به سهم 8.5 درصدی خوزستان از مجموع اعتبارات استانی کل کشور در نظر بگیریم باید سهم خوزستان از اعتبارات این 50 ردیف ملی 8.5 درصد باشد.

نيكو با اشاره به عدم ارسال گزارش عملکرد استانداری، سازمان آب و برق، اداره کل راه و شهرسازی و ... از میزان جذب اعتبارات ردیف های متفرقه ملی گفت: همچنین هنوز هيچ گزارشي از عملكرد اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد خوزستان در زمينه جذب این اعتبارات دریافت نکردیم.

*برای تکمیل پروژه هاي راهسازي با مشكل اعتبار مواجه هستيم

*62 طرح جامع تفضیلی در حال تهیه و تدوین است

همچنین در این جلسه منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه اکنون حدود دو هزار کیلومتر پروژه راهسازی در استان در حال اجرا است، اظهار کرد: برای تکمیل بخشی از این پروژه ها با مشکلات اعتباری روبرو هستیم.

وی افزود: استاندار از ما سه موضوع شامل تهیه طرح های جامع تفضیلی، سرمایه گذاری در آزادراه ها و توانمندسازی بافت های فرسوده را خواستند که اکنون 62 طرح جامع تفضیلی را در دست تهیه و تدوین داریم که 31 طرح جامع و 31 طرح نیز تفضیلی هستند.

رحماني با اشاره به مشکلات تهیه طرح جامع اهواز در چند سال گذشته تصریح کرد: در صورت تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان 30 طرح جامع را تا پایان سال تهیه می کنیم و اتمام كار تهيه طرح های باقیمانده در اواسط سال آتی صورت می گیرد.

وي بيان كرد: کل منابع ما 136 میلیارد تومان است که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قرار دارد و انتظار می رود با توجه به مشکلات بودجه ای که اکنون داریم، با رفع مشکل اسناد خزانه توسط سازمان بودجه بتوانیم پروژه های کنونی را تکمیل کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار