تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل موسسه جهاد نصر خبر داد:
آمادگی بانک آسیایی برای اجرای فاز دوم طرح550 هزار هکتاری
فاز اول طرح 312 هزار هکتار است که 228 هزار هکتار از آن یعنی معادل 73 درصد اجرا شده است و پیش بینی شده تا آخر سال 95 فاز اول طرح به اتمام برسد و وارد فاز دوم اجرای طرح خواهیم شد
مدیر عامل موسسه جهاد نصر  در باره روند اجرای این طرح گفت: فاز اول طرح 312 هزار هکتار است که 228 هزار هکتار از آن یعنی معادل 73 درصد اجرا شده است و پیش بینی شده تا آخر سال 95 فاز اول طرح به اتمام برسد و وارد فاز دوم اجرای طرح خواهیم شد.

یداله شمایلی  افزود: برای اجرای فاز دوم طرح بانک آسیایی با قدرت و محکم وارد شده که به این موازات موسسه جهاد نصر باید برای تامین آب آماده باشد.

شمایلی با بیان اینکه در مسیر خروج زهکش های اصلی معضلاتی وجود دارد، عنوان کرد: باید مسیر اصلی خروج زهکش ها تعیین تکلیف شود که متاسفانه در این راستا با بی توجهی از سوی دولت مواجه هستیم و مجبوریم از اعتبارات خودمان برای بازسازی مسیر زهکش ها استفاده نماییم. در فاز اول طرح هر ماه 5 هزار هکتار به 228 هزار هکتار اجرایی شده فاز اول اضافه و به چرخه ی تولید اضافه می شود.

یداله شمایلی با ابراز ناراحتی از اجرا نشدن طرح پرورش ماهی در قفس استان خوزستان، خطاب به محمد رضا شمسایی مدیر عامل سازمان آب و برق استان گفت: در شمال کشور و بوشهر طرح پرورش ماهی در قفس اجرا شده اما متاسفانه خوزستان بی ثمر ماند و من به عنوان فرزند این خاک دلم برای استان خوزستان می سوزد.

شمسایی مدیر عامل سازمان آب و برق استان در راستا افزود: در استان همانند کشور های اروپا و امریکا نیازی به پرورش ماهی در قفس نیست و ما نمی توانیم از مخازن سدها بدون مجوز از وزارت نیرو طرح را اجرا کنیم. بلکه موسسه ی جهاد نصر و شیلات همانگونه که در اجرای دیگر طرح ها فعال هستند باید به پای اجرای این طرح هم بیایند. مافقط به دستور استاندار طرح پرورش ماهی در قفس را اجرا خواهیم کرد.

وضعیت طرح تا کنون  از نظر فیزیکی بسیار خوب پیشرفته است

کیخسرو چنگلوایی، گفت: نکته ی اصلی طرح 550 هزار هکتاری مشکل در شبکه های آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان آبادان است که بیش از 22 هزار هکتار است. همچنین قطع برق و آب ، به طور مداوم رخ می دهد و موجب ناراحتی و نگرانی برخی کشاورزان شده است. خواهش ما این است سازمان آب و برق پیگیری لازم را انجام دهد.

وی افزود: وضعیت طرح تا کنون در اجرای فاز اول از نظر فیزیکی بسیار خوب پیشرفته است، اما برای اجراسازی فاز دوم با مشکلاتی از جمله عدم تامین اعتبارات لازم و آب مورد نیاز مواجه هستیم.

چنگلوایی با اشاره به اینکه END و CND وضعیت را بحرانی تر می کند، خاطر نشان کرد: کشت های پاییزی نسبت به تابستان وسیع تر است و از این جهت آب بیشتری نیاز است که با بارش باران خروجی آب بیشتر می شود و باید از ایجاد خسارت وضرر ها جلوگیری شود و کنترل شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی اذعان داشت: استان خوزستان اولین استانی است که قابل اجرای طرح 550 هزار هکتاری را داشت، و باید ارزش افزوده آن معین شود. همچنین احداث شهرک های کشاورزی برای اولین بار در استان اجرا شد.
:
:
:
آخرین اخبار