تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۳۷۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد:
لزوم طی فرآیند قانونی برای تغییر کاربری مطب‌های پزشکی
هرگونه تغییر کاربری مطب به کلینیک پوست و مو باید برابر مقررات و بر اساس فرآیندهای قانونی صورت گیرد
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: هرگونه تغییر کاربری مطب به کلینیک پوست و مو باید برابر مقررات و بر اساس فرآیندهای قانونی صورت گیرد.

عبداله خوان‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 3سال اخیر، اداره نظارت بر مؤسسات پزشکی و پیراپزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان، با وجود فعالیت 220مطب، دفتر کار و مرکز و موسسه تشخیصی، درمانی سرپایی عملکرد مناسبی را از خود به جای گذاشته است.

وی ادامه  داد: از سال 92 تا 6 ماهه نخست امسال، بازدیدهای نظارتی ما از مراکز یادشده به طور دقیق، یک‌هزار و 753 مورد بوده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این موضوع که در صورت لزوم تذکر لازم نیز در این بازدیدها داده شده است، تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده 72 مورد نیز به کمیسیون ماده 11 تعزیرات دانشکده علوم پزشکی آبادان معرفی شدند.

خان‌زاده عنوان کرد: در سه سال گذشته یک مرکز غیرمجاز نیز پلمب شد.

وی از لغو تایید نظارتی موقت و دائم هفت مطب، دفتر کار و مرکز و موسسه تشخیصی، درمانی سرپایی در 3سال گذشته خبر داد و افزود: پزشکان و دندانپزشکان می‌توانند سه رشته مصوب طبابت مورد علاقه خود را بدون ذکر عنوان متخصص و فوق تخصص بر روی تابلوی خود قید نمایند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: هرگونه تغییر کاربری مطب به کلینیک پوست و مو برابر مقررات صرفا باید براساس فرآیندهای قانونی و از طریق کمیسیون ماده 20 دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گیرد.

این مسؤول حوزه بهداشت و درمان در آبادان گفت: مجاز بودن استفاده از دستگاه‌های جدید مثل لیزر و میکرودرمی در مطب پزشکان عمومی براساس بخشنامه دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در دست بررسی است.

خوان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: ممنوعیت استفاده از عنوان زیبایی و مراقبت‌‎های پوست و درج عنوان پزشکان عمومی در تابلو برای پزشکانی که علاقه به فعالیت در زمینه خدمات پوست دارند به مراکز ابلاغ شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار