تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۷۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان عنوان کرد:
جمع آوری 28 هزار انشعاب غیر مجاز در سال 95
خوزنیوز: مراسم افتتاحیه ممیزی و ارزیابی یکپارچه شرکت توزیع برق خوزستان در سال 95 با حضور تیم بازرسان شرکت توانیر صبح امروز در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد. در این ماموریت سه روزه تیم بازرسان که متشکل از برخی مدیران شرکت توانیر و شرکت های توزیع برق چند استان کشور است اقدامات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان را به صورت یکپارچه ارزیابی خواهد کرد و در پایان نیز این گزارش به شرکت توانیر ارایه خواهد شد.

شعله ور شدن 74 ترانس برق در یک روز / جمع آوری 28 هزار انشعاب غیر مجاز در سال 95

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ رضا غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان در این جلسه با تقدیر از حضور نخبگان صنعت برق کشور در خوزستان گفت: بر همه همکاران ما لازم است این فرصت را غنیمت بشمارند و از تجربیات ارزیابان شرکت کمال بهره را برده و همکاری لازم را نیز با آنان داشته باشند.

وی در ارایه عملکرد و معرفی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: این شرکت به جز شهرستان اهواز 80 شهر و حدود 3 هزار روستا را در استان خوزستان با 987 هزار 438 مشترک و حدود 3 میلیون و هفتصد هزار نفر زیر پوشش خود دارد و بر همین مبنا به عنوان دومین شرکت توزیع نیروی برق کشور شناخته می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان ادامه داد : متاسفانه بروز جنگ خسارت های زیادی به زیر ساخت ها و شبکه برق در خوزستان وارد کرد و پس از جنگ نیز موجب بروز پدیده انشعابات غیرمجاز شد. از همین رو طی یک دوره ده ساله حدود 750 هزار انشعاب غیر مجاز توسط شرکت توزیع برق خوزستان شناسایی و جمع آوری شد. این اقدام موجب کاهش 30 درصدی تلفات شده و از وارد آمدن خسارات بیشتر به شبکه برق کشور پیشگیری کرده است. در سال 95 نیز حدود 47 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که 28 هزار و 580 مورد از این انشعابات جمع آوری شده است.

 وی ادامه داد: نیمه نخست سال و فصل گرما یکی از چالش های بزرگ ما برای تامین برق پایدار برای مشترکان است. در سال های اخیر افزایش دما تا میزان 53 درجه به افزایش مصرف برق انجامیده است . این مساله در سال 95 به حدی بود که در یک روز 47 ترانس  به علت گرما دچار حریق شد و به دلیل گرمای بی سابقه حدود 30 میلیارد ریال به تاسیسات شرکت خسارت وارد شد.

غضنفری گفت: هجوم ریزگردها یکی دیگر از مشکلاتی است که گریبانگیر شرکت توزیع برق و تاسیسات ما شده است. بروز ریزگردها در ساعت اولیه حدود 100 میلیارد ریال به تاسیسات شرکت خسارت وارد می کند و نیز موجب بروز خاموشی در سطح شبکه می شود. برای رفع این معضل متخصصان شرکت برای اولین بار در شهرهای آبادان و اروند تعداد مشخصی از ترانس ها را به پوشش آر تی بی مجهز کردند و در پی همین اقدام امکان آسیب رسیدن به ترانس ها در اثر ریزگردها بر طرف گردید و حدود 70 درصد از خاموشی ها نیز کاسته شد.

در ادامه این جلسه مهندس مهری مدیر تیم ارزیابی شرکت توانیر با اعلام مراتب قدردانی مدیران شرکت توانیر از شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: کنترل و گذر از پیک مصرف و تابستان 95 در خوزستان یک موفقیت است و از هم اکنون باید خود را برای سال 95 آماده کنیم و برنامه های لازم را برای کنترل و گذر از پیک سال 96 طراحی کنیم.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند منکر سختی کار در مناطق گرمسیر و به ویژه  در خوزستان باشد. در این ارزیابی نیز سعی خواهد شد اطلاعات و تجربیات لازم میان ارزیابان و مدیران شرکت توزیع برق به اشتراک گذاشته شود تا  بهترین بهره را از این سفر داشته باشیم. در این سفر ارزیابان به تمامی شهرهای خوزستان سرکشی خواهند کرد و با اطلاع از اقدامات، از آنان قدردانی به عمل می آورند.
:
:
:
آخرین اخبار