تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهرخبر داد:
اختصاص ۱۴۰۰ هکتار از اراضی خرمشهر به شهرک گلخانه
یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی خرمشهر به شهرک کشت گلخانه ای با تسهیلات سه درصدی اختصاص پیدا کرده است
فرماندار خرمشهر گفت: یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی خرمشهر به شهرک کشت گلخانه ای با تسهیلات سه درصدی اختصاص پیدا کرده است.

ولی اله حیاتی عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای در حفار شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اختصاص زمین و اعطای تسهیلات با سود سه درصد در نوع خود اتفاق کم نظیر و نویدی برای کشاورزان خرمشهری است.

وی همچنین از احداث سوله مسقف با ظرفیت هفت هزار تنی در خرمشهر خبر داد و گفت: زمین برای احداث سوله مسقف با ظرفیت هفت هزار تنی برای ذخیره بذر مورد نیاز کشاورزان از سوی سازمان تعاون روستایی زمین تهیه شده و اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات منطقه آزاد اروند تامین می شود.

فرماندار خرمشهر تسطیح اراضی، میکانیزاسیون و بوجاری کردن بذر را از جمله خواسته های کشاورزان برشمرد و بیان کرد: در شورای کشاورزی شهرستان از سوی سازمان تعاون روستایی استان خوزستان، قول های مساعدی داده شده که یک دستگاه برای فرآوری بذر بوجاری شده، برای کشاورزان خرمشهری فراهم شود.

وی در ادامه از زیر کشت پاییزه رفتن حدود هشت هزار هکتار از اراضی خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: هفت هزار هکتار به کشت گندم، ۷۰۰ هکتار کشت جو و ۲۵۰ هکتار کلزا از کشت های پاییزه سال زراعی ۹۶- ۹۵ است.

حیاتی، نبود شبکه آبیاری و زهکشی را از مشکلات طرح کشت پاییزه در خرمشهر دانست.

وی همچنین نبود اداوات کشت میکانیزه، بالا بودن نرخ سود و نامناسب بودن شرایط ضمانت نامه های بانکی از دیگر مشکلات کشاورزان خرمشهر برشمرد و عدم انجام تعهدات بیمه محصولات کشاورزی، را عاملی در نارضایتی و عدم تمایل کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی خواند.

فرماندار خرمشهر با اشاره به طرح راه اندازی مجتمع دامپروری خرمشهر با وسعت یکهزار و ۵۸۲ هکتار، آن را از اولویت های کاری شهرستان و نیازمند توجه ویژه مسئولان دانست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار