تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۸۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان:
قطع درختان توسط شهرداری آبادان غیرقانونی است
عضو شورای شهر آبادان گفت: براساس قانون قطع درختان توسط شهرداری در نقاطی که شورای شهر مجاز نکرده باشد ممنوع و غیرقانونی است
جلسه علنی شورای شهر آبادان امروز در سالن جلسات ساختمان این شورا با حضور شهردار این شهر برگزار شد.

عبدالحسین مکوندی در این جلسه اظهار داشت: با وجود آن که در زمان مدیریت شهردار قبلی با این فرد همفکر بودم اما این همفکری خللی در عملکرد نظارتی من به‌عنوان عضو شورا ایجاد نکرد.

وی افزود: پس از انتخابات مجلس و زمانی که مشاهده کردم شهردار قبلی نتوانست از پس کارها بربیاید بحث استیضاح را با دیگر دوستان مطرح کردم.

عضو شورای شهر آبادان گفت: در مورد شهردار جدید نیز به همین‌گونه است و مبنای صحبت‌های ما عملکرد شهردار است و مباحث شخصی را هیچ‌وقت دخالت نداده‌ایم.

مکوندی بیان کرد: طبق ماده 1 قانون شوراها درباره اصلاح و گسترش فضای سبز، جلوگیری از قطع درختان یا نابود کردن آن به هر طریق در میدان‌ها و مناطقی که شورای شهر مشخص کرده باشد ممنوع است درحالی‌که بسیاری از درختان بلوارها توسط شهرداری از بین رفته‌اند.

وی افزود: دوستانی که در زمان شهردار قبلی بیان می‌کردند که چرا خانواده شهردار ساکن آبادان نیست چرا امروز این موضوع را مطرح نمی‌کنند و نمی‌گویند که خانواده شهردار فعلی نیز ساکن این شهر نیست.

عضو شورای شهر آبادان گفت: موظفیم بر هر بودجه‌ای که در شهرداری آبادان هزینه می‌شود نظارت کنیم و این موضوع جزء وظایف هر عضو شورای شهر است.

مکوندی با اشاره به طرح شهردار محله، اعلام کرد: این طرح سیاسی است و قبل از اجرا نیز در شورا مطرح نشد و بدون مشورت با شورای شهر انجام گرفت.

وی اظهار کرد: چگونه است که چنین طرحی چند ماه مانده به انتخابات و بدون مشورت انجام می‌گیرد، باید چنین موضوعی از ابتدای شورا مطرح می‌شد.

عضو شورای شهر آبادان با گلایه از عملکرد شهرداری در بحث آسفالت، عنوان کرد: قرار بود مناطق مختلفی از شهر ازجمله مناطق محروم آسفالت شود اما این عمل فقط برای یک منطقه انجام شد که این منطقه نیز در طرح نبود.

مکوندی گفت: حدود 8 سال پیش مبلغ 800 میلیون تومان برای ساخت یک تپه به‌منظور ایجاد فضا برای آزمون گواهی‌نامه رانندگی در نظر گرفته شد که هنوز 200 میلیون از این مبلغ پرداخته نشده و خاک‌های تپه نیز برای مصارف دیگر جابه‌جا شد.

وی اظهار داشت: شهردار فعلی در روزهای اول گفت که از شهری دیگر نیرو به کار نمی‌گیرد درحالی‌که یک کارشناس فضای سبز از شهر دیگر را به‌عنوان مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری آبادان منصوب کرد.

وجود شهرداری منطقه 4 ضروری است

ناصر کعبی نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به فرصت کم باقی‌مانده تا اتمام مدیریت شهردار آبادان نیاز است تا این فرد یک برنامه کوتاه‌مدت ارائه کند.

نایب رئیس شورای شهر آبادان با تأکید بر اینکه با توجه به محرومیت برخی نقاط شهری، وجود شهرداری منطقه 4 آبادان برای این شهر لازم و ضروری است، اظهار کرد: این موضوع باید به نتیجه برسد چراکه نیاز به خدمات ضروری زیادی در این مناطق احساس می‌شود.

کعبی با اشاره به اینکه در زمان شهردار قبلی بسیاری از خیابان‌ها آسفالت شد، عنوان کرد: آسفالت بسیاری از خیابان‌ها نیز در همان زمان از بین رفت و آسفالت‌ها نیز باکیفیت بسیار پایینی بودند.

وی تصریح کرد: آسفالت جاده نباید با یک بارندگی آسیب ببیند و تخریب شود و همچنین دو ماه است که هیچ آسفالت جدیدی انجام نمی‌شود و کارخانه آسفالت، قیر به میزان لازم ندارد و باید کاری برای این موضوع انجام بگیرد.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: شهرداری آبادان
:
:
:
آخرین اخبار