تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۸۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایند مردم اهواز در مجلس:
صنایع آلاینده در خوزستان جریمه می‌شوند
آن‌دسته از تاسیساتی که آلایندگی ایجاد می‌کنند، جریمه می‌شوند و جریمه به خزانه واریز و سپس مبالغ جمع‌آوری شده در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار می‌گیرد
صنایع آلاینده در خوزستان جریمه می‌شوندنماینده مردم اهواز در مجلس گفت: آن‌دسته از تاسیساتی که آلایندگی ایجاد می‌کنند، جریمه می‌شوند و جریمه به خزانه واریز و سپس مبالغ جمع‌آوری شده در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار می‌گیرد.

جواد کاظم‌نسب الباجی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات نمایندگان استان در راستای مسائل مرتبط با صنایع آلاینده به‌ویژه صنایع آلاینده در اهواز است، اظهار داشت: نمایندگان درصدد هستند که هر موسسه، کارخانه و یا کارخانجاتی اگر بخواهد در استان فعالیت کند باید در ابتدا مجوز زیست محیطی را اخذ کند.

وی با بیان اینکه کسب مجوز زیست محیطی باید از نخستین مجوزهای لازم برای هر صنعت باشد، افزود: در کمیسیون کشاورزی لایحه هوای پاک را با هدف تاکید بر کسب مجوز زیست‌محیطی مصوب کردیم که برای تائید به صحن ارجاع می‌شود.

نمایند مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه احداث تاسیسات جدید همراه با مجوز زیست‌محیطی باشد، بیان کرد: آن دسته از تاسیساتی که آلایندگی ایجاد می‌کنند، جریمه می‌شوند و جریمه نیز به خزانه واریز و سپس مبالغ جمع‌آوری شده در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: فشارهای نمایندگان در مجلس دهم نسبت به دوره‌های گذشته برای کاهش آلایندگی‌های صنایع بیشتر از قبل بوده و مطمئن باشد که این موضوع در خوزستان بیشتر پیگیری می‌شود.

الباجی به صنایع آلاینده اشاره کرد و گفت: پتروشیمی، فولاد و حتی نیشکر یکی از صنایع آلوده کننده محیط زیست هستند که باعث ایجاد آلایندگی زیادی در استان شده که ما در حال جلوگیری از اتفاقاتی هستیم که سبب ایجاد ضرر و زیان برای مردم می‌شود.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای مقابله با آلایندگی‌ها در حال تصویب است، همچنین جریمه‌ها بر‌اساس لایحه هوای پاک گرفته می‌شود، در‌آمدهای زیادی برای انجام اقداماتی برای مقابله با آلایندگی‌ها خواهد داشت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار