تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
6 درصد درآمد نفت به خوزستان اختصاص یابد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پنج تا 6 درصد درآمد نفت باید به خوزستان اختصاص یابد تا پروژه‌هایی همچون طرح 550هزار هکتاری و مشکلات زیست محیطی در استان تامین اعتبار شوند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پنج تا 6 درصد درآمد نفت باید به خوزستان اختصاص یابد تا پروژه‌هایی همچون طرح 550هزار هکتاری و مشکلات زیست محیطی در استان تامین اعتبار شوند.

سردار سر لشگر محسن رضایی عصر جمعه در نشست بررسی طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد: دولت باید تصمیم جدی در تخصیص در آمد 5تا6درصدی نفت به خوزستان را اتخاذ نماید.

وی گفت:اجرای طرح 550هزار هکتاری در خوزستان تنها نباید در برخی مناطق استان باشد بلکه باید این طرح در تمام استان اجرا شود تا توسعه متوازن در استان اتفاق بیافتد.

سردار رضایی با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی در استان افزود: مشکل خشک شدن تالاب ها از جمله تالاب شادگان باید به دقت بررسی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احداث شهرک های کشاورزی از دیگر برنامه های دولت است که می تواند به توسعه هر استان کمک شایانی کند.

وی از جمله مشکلات بخش کشاورزی را کمبود در زیر ساخت ها، بازار یابی و نبود واسطه های انتقال دانش در کسب وکارهای کوچک دانست.

وی افزود: 19سال قبل رهبر معظم انقلاب طرح آباد سازی 800 هزار هکتار از اراضی خوزستان را بیان کردندکه این طرح به 550 هزار هکتار کاهش یافت و اگر در این 19 سال در این زمینه کار اساسی می شد امروز استان خوزستان یک استان توسعه یافته بود.

وی گفت: از جمله مشکلات این طرح تخصیص آب، منابع مالی و مسائل زیست محیطی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید مشکل زهاب در این طرح حل شود گفت: نباید کشاورزی علیه کشاورزی باشد در این صورت آینده اقتصادی این طرح معلوم نیست.

طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح رهبری مربوط به سفر سال 1375 مقام معظم رهبری به استان خوزستان است که در راستای اجرای این طرح قرار است 550 هزار هکتار از اراضی کم بازده کشاورزی استان احیا شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار