تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل تامین آب سه هزار هکتار از طرح 550 هزارهکتاری در غرب کرخه برطرف شد
با پیگیری فرماندار شوش مشکل آب بیش از سه هزار هکتار از مزارع طرح 550 هزارهکتاری مقام معظم رهبری در غرب کرخه در بخش فتح المبین برطرف شد
با پیگیری فرماندار شوش مشکل آب بیش از سه هزار هکتار از مزارع طرح 550 هزارهکتاری مقام معظم رهبری در غرب کرخه در بخش فتح المبین برطرف شد.

رضا نجاتی شنبه در نشست پیگیری مشکل آب مزارع غرب کرخه با حضور مسئولانی ازسازمان آب و برق خوزستان و نمایندگان کشاورزان منطقه گفت:با توجه به پایان عملیات تسطیح زمین های کشاورزی در بیش از سه هزار هکتار از زمین های غرب کرخه تامین آب مورد نیاز مزارع گندم در اولویت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این زمین ها در روستاهای محمد صافی ، بیت محارب،فرحان کبر،صالح لفته و مجید ضمدی بخش فتح المبین واقع می باشند گفت: این میزان زمین کشاورزی توسط موسسه جهاد نصر به صورت کامل تسطیح و تحویل کشاورزان منطقه شده است.

نجاتی گفت:از آنجا که کشاورزان زمین های مذکور را زیر کشت گندم برده اند لذا برای جلوگیری از خسارت به مزارع تامین آب مورد نیاز این مزارع در دست پیگیری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان شوش گفت: با پیگیری و تصمیم اتخاذ شده در این نشست مقرر گردید تا شبکه آبیاری ناحیه شمال خوزستان نسبت به رهاسازی میزان آب مورد نیاز این مزارع از طریق کانال آبرسانی شماره 83 ظرف روزهای آینده با مراجعه کشاورزان و عقد قرار داد آب اقدام نماید.

وی از کشاورزان منطقه غرب کرخه خواست تا نسبت به مراقبت و نگهداری از کانال های آبرسانی نهایت تلاش خود را انجام دهند.

شهرستان شوش در تولید گندم و ذرت دانه ای رتبه نخست را در استان خوزستان دارد.

سالانه حدود 2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار