تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۵۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوشتر:
احداث سیل‌بند در مناطق سیل‌زده شوشتر ضروری است
فرماندار شوشتر با اشاره به صدمات وارده به منطقه شعیبیه در سیل فروردین ماه بر لزوم احداث یک سیل‌بند مستحکم در این منطقه شوشتر تاکید کرد
فرماندار شوشتر با اشاره به صدمات وارده به منطقه شعیبیه در سیل فروردین ماه بر لزوم احداث یک سیل‌بند مستحکم در این منطقه شوشتر تاکید کرد.

مصطفی سمالی اظهار کرد:‌ پس از سیل فروردین ماه و آسیب‌هایی که به منطقه و روستاهای بخش شعیبیه وارد شد، و به دنبال بازدید استاندار خوزستان از روستاهای شعیبیه، ستاد توانمندسازی شعیبیه در اواخر تابستان امسال تشکیل و اقداماتی در حوزه‌های مختلف در این بخش انجام شد.

وی تصریح کرد: وقوع سیل در فروردین ماه سال جاری منجر به وارد شدن خسارات زیادی به اراضی کشاورزی، شبکه‌های آبرسانی، زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف شعیبیه شد. در جریان این سیل، سیل‌بند شعیبیه که توسط سازمان جهاد کشاورزی احداث شده بود، دچار شکستگی‌هایی شد که در دو ماه گذشته شکستگی‌های 10 کیلومتر از این سیل‌بند توسط این سازمان ترمیم و نقاط حادثه‌خیز آن تقویت شد.

فرماندار شوشتر عنوان کرد:‌ سازمان آب و برق خوزستان از سال‌های گذشته طرح احداث یک سیل‌بند در حاشیه رودخانه در منطقه شعیبیه را در دست دارد که مطالعات این طرح انجام شده است. با توجه به این‌که در این منطقه جهت مقابله با سیل، احداث یک سیل‌بند مستحکم ضرورت دارد، در جریان بازدید استاندار خوزستان از منطقه شعیبیه از سازمان آب و برق درخواست شد که احداث این سیل‌بند را در دستور کار قرار دهند.

سمالی در خصوص اقدامات انجام شده در ستاد توانمندسازی شعیبیه بیان کرد: ‌احداث یک درمانگاه شبانه‌روزی با بودجه 30 میلیارد ریالی و همچنین راه‌اندازی پایگاه اورژانس 115، از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در این منطقه بوده است که در این درمانگاه دو پزشک عمومی و یک دندان‌پزشک مستقر هستند.

وی اظهار کرد: ‌ترمیم آسفالت و بهسازی 40 کیلومتر از جاده‌های شعیبیه نیز در حال اجرا است و تاکنون عملیات بهسازی و ترمیم آسفالت 15 کیلومتر از این جاده‌ها انجام شده است. در حوزه کشاورزی نیز تمام انهار اصلی و فرعیکشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان لایروبی شده است.

فرماندار شوشتر با اشاره به ارایه کمک‌های امدادی از جمله پتو و زیلو به 400 خانوار ساکن در شعیبیه گفت: ‌احداث 3 باب مدرسه در مقطع دبستان در منطقه شعیبیه در حال انجام است و اعتبارات آن نیز از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار