تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۸۶۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
کونوکارپوس؛ علت نفس تنگی اهوازی‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پس از بررسی‌های فراوان محیط زیستی متوجه شدیم که این مشکل تنفسی به دلیل درختان کونوکارپوس بوده است که ربطی به باران اسیدی و یا مقولات دیگری نداشته است
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام و تشخیص مشکل تنفسی مردم اهواز از انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش مراجعات بیماران تنفسی در زمان بارندگی خبر داد.

ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره مشکل تنفسی مردم اهواز در زمان بارندگی اظهار داشت: با یک همکاری بین بخشی توانستیم به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در سال 94 بالغ بر 26 هزار نفر در پی بارندگی در اهواز به بیمارستانها مراجعه کرده بودند و این افراد کسانی بودند که آسم داشتند و همچنین دچار مشکلات زمینه ای بودند که پس از بررسی‌های فراوان محیط زیستی متوجه شدند که این مشکل تنفسی به دلیل درختان کونوکارپوس بوده است که ربطی به باران اسیدی و یا مقولات دیگری نداشته است.

حریرچی تصریح کرد: این درخت‌ها نوعی از درختان هستند که خیلی سریع رشد می‌کنند و چون بومی نیستند گرده افشانی این درختان در پاییز رخ می‌دهد و گرده افشانی کرده و باعث آلرژی افراد در زمان بارندگی می‌شوند، و این مشکلی است که طی 15 سال اخیر داشتیم؛ البته این درخت در فضاسازی و اکسیژن سازی تاثیر مثبتی هم دارد ولی این مشکل حاد را نیز به وجود می‌آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدامات در‌این باره عنوان کرد: در این زمینه غلظت مواد آلرژن را کاهش دادیم که با هرس درختان صورت پذیرفت، همچنین افرادی که آسم داشتند قبل از بارندگی برای آنها درمان لازم صورت پذیرفت و کسانی هم که مبتلا بودند فرانشیز نقدی آنان حذف شد.

حریرچی ادامه داد: براین اساس در ایران در 4 سال اخیر درباره این مشکل فوتی نداشتیم ولی همین مشکل در استرالیا و یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داد که بالغ بر 12 نفر فوتی داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین با کارهای انجام شده امسال مراجعات در اهواز به دلیل این مشکل محیط زیستی تعداد مراجعین بیش از 84 درصد کاهش یافت.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
3
3
اولین باران در خوزستان و در اهواز در روز تعطیل ، روز جمعه بود وقتی که اکثر مردم در خانه های خود بودتد پس فرضیه ی کمتر شدن بیماران به دلیل هرس کردن درختان و کمتر شدن بیماران غلط است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
در سال 92 با آن همه آمار بالای مراجعه کننده اولین بارندگی در ساعت یک و نیم شب اتفاق افتاد!! آن زمان هم همه در خانه بودند!!
یکی از دلایل کاهش آمار امسال بعد از اولین بارندگی اقدامات پیشگیری کننده دارویی برای بیماران و افراد حساس بود و دلیل دیگر به تاخیر افتادن بارش اولین باران پاییزی بود امسال اولین بارندگی در آذرماه اتفاق افتاد و بر طبق نظریه دکتر عصاره زادگان که در روزنامه شرق به چاپ رسیده است به تاخیر افتادن اولین بارندگی موجب کاهش آمار احتمالی خواهد شد
اولین بارندگی در سالهای قبل در آبان ماه اتفاق می افتاد یعنی اوج گرده افشانی گیاهان در اهواز!!
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
3
3
چنان مردم را از این درخت ترسانده اید که من شخصا در هر کجا از محله های شهر توجه می کنم مشاهده می شود در خت زبان بسته از ریشه خشکانده شده و این به دلیل عدم اصلاع رسانی و تبلیغ منفی برعلیه این گیاه می باشد به زودی با این رویه به شهری عاری از فضای سبز مواجه می شویم !
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
1
با سلام چند نکته در مورد کنوکارپوس هست که لازم میدانم دوستان بدانند
1. این گیاه بدون طی کردن شرایط قرنطینه ای وارد ایران شد و مطالعات درمورد اون با دقت انجام نشد
2. شهرداری ها از اون به عنوان منجی یاد کردن چون سریع الرشد هستش و نیاز چندانی به اب نداره و توی هر خاکی رشد می کنه
ولی مهمتر اینه که چرا شهرداری از سایه این درختان برای رشد سایر گیاهان توی این سالیان استفاده نکرده و کاری کرده که پوشش گیاهی شهری مملو از این گیاه باشه
جالبه که شهرهای شمالی خوزستان که بهترین خاک رو در نوع خودشون دارن هم به خاطر رشد سریعش استفاده کردند که کار بسیار غلطیه

حالا هم دیر نشده از گیاهان دیگه مثل کهور پاکستانی برهان و بقیه استفاده بشه در کنار این گیاهان و طی یک برنامه 20 ساله مقدار کنوکارپوس رو به حداقل برسانند تا مشکلات فضای سبز حل بشود و از اون مهمتر مشکلات تنفسی هم از بین برود ولی این کارها یه برنامه ریزی اصولی و بلند مدت میخواد که خوزستان و مخصوصا شهر اهواز از این چیز ندارند و برنامه ریزی تنها لحظه ای و آزمون و خطاس
بچه محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1
2
این درخت ها نه زیبایی دارن نه خواصیت متاسفانه تمام شهر پر شده از درختا آدم وقتی میره شهرهای دیگه تنوع درخت اونجا میبینه حسرت میخوره.آخه مگه اکالیپتوس چش بود همه رو ریشه کن کردن تازه خاصیت پزشکی ام داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
اقا خوب درخت محلی خوزستان رو مثل کنار یا اکالیپتوس یا بید بکارید
:
:
:
آخرین اخبار