تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‎الاسلام و المسلمین شفیعی:
9 دی جشن فهم و حضور بهنگام و کارآمد ملت ایران است
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ۹ دی جشن بصیرت، فهم و حضور بهنگام و کارآمد ملت ایران است
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ۹ دی جشن بصیرت، فهم و حضور بهنگام و کارآمد ملت ایران است.

9 دی جشن فهم و حضور بهنگام و کارآمد ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی که در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد، اظهار کرد: در دفتر تاریخ هر روز، هر ماه و هر سال شاهد مناسبت ها و رخدادهایی هستیم، آیا ضرورتی برای برگزاری و بزرگداشت مناسبت ها است؟ و یا از نگاه برخی منتقدان از برگزاری این مناسبت ها دنبال چه هستید؟ اصرار بر بزرگداشت ۹ دی برای چیست؟ یا اصرار بر بزرگداشت ۲۲ بهمن به چه دلیل است؟ ۱۵ خرداد چرا هر سال باید یادآوری شود؟ پاسخ این سوال برای ما روشن است؛ اما مانعی ندارد این پاسخ روشن را توضیح دهیم.

وی اظهار کرد: معتقدیم تاریخ صحنه تکرار وقایع و اتفاق‌هاست. همین مطلب است که در عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» متجلی شده است. در یک دوره‌ای موسایی در برابر فرعونی ایستاد، در دوره دیگر ابراهیمی در برابر نمرودی ایستاد، در دوره ای امام امتی در مقابل یک طاغوت گردنکش جباری ایستاد. این صحنه مقابله و رویارویی دو گروه دائم پیش چشم ما است. اگر ما مناسبت‌های تاریخی را بزرگ می‌دانیم برای این است که درس‌های این مناسبت‌ها در طول تاریخ مورد توجه ما باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی ادامه داد: ما مناسبت های تاریخی را بزرگ می‌دانیم تا هزینه هایی که نسل های قبل دادند، در مسیر حرکتمان نپردازیم. ما بازگویی مناسبت های تاریخی را یک فرض می دانیم تا در پرتگاهی که پیشینیان ما سقوط کردند، سقوط نکنیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: از کسانی که می پرسند چه اصراری بر یادآوری ۹ دی دارید، یک سوال می پرسیم. شما چرا از طرح مسئله ۹ دی نگران می شوید؟ مگر این مناسبت یادآور چه مطلبی است؟ ماجرا از آنجا شروع شد که در سال ۸۸ ما با یک انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور دولت دهم مواجه بودیم. در این سال عرصه انتخابات را آزموده بودیم، سازوکار انتخابات در سال ۸۸ برای اولین بار به صحنه نیامده بود، نسخه برگزاری انتخابات در سال ۸۸ نسخه آزمایشی نبود و مجریان برای اولین بار در این عرصه حاضر نشده بودند. انتخابات در ۲۲ خرداد ۸۸ با یک نصاب چشمگیر دشمن شکنی برگزار شد و ۴۰ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند. سازوکار به شکل منطقی انجام شد.

وی ادامه داد: تا شب انتخابات در سلامت و امانت و کارآمدی مجریان انتخابات هیچ حرفی نبود. همه ستادهای کاندیداها، جریان های سیاسی از همین مسیر و بر روی همین ریل حرکت کرده بودند. مردم ۲۲ خرداد در عرصه ای آمدند که رهبرشان از آنها خواسته بود یک حماسه سیاسی به نمایش بگذارند. مردم به صحنه ای آمدند که رهبرشان همه کاندیداها را از خانواده انقلاب اسلامی اعلام کرده بود. همه چیز درست جلو رفت. از شب انتخابات ۲۲ خرداد با آشکار شدن اولین نشانه‌های نتیجه انتخابات ورق برگشت. مجریان انتخابات غیرامین معرفی شدند و صحنه ، صحنه مشکوکی مطرح شد. توطئه هایی ادعا شد و در این میان یک حرف جدید و بی سابقه مطرح شد. حرفی بی مدرک و آن؛ تقلب نظام اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری بود؛ نه تقلب یک روستا، نه تقلب یک بخشداری یا دهیاری، نه تقلب در انتخابات شورای اسلامی یک شهر کوچک یا بزرگ، نه تقلب در یک مسئله استانی؛ بلکه تقلبی به بزرگی انتخابات ریاست جمهوری فراگیر ملت ایران. اتهام تقلب در انتخابات ۸۸، اتهام به نظام اسلامی بود. تشکیک در اذهان جامعه نظامی که در رأس آن نایب امام زمان (عج) وجود دارد. چه اتفاقی از این سهمگین تر ممکن است بوجود آید؟

حجت الاسلام و السلمین شفیعی تصریح کرد: بزرگترین سند فتنه ۸۸ در تقلب در انتخابات و برهان قاطع این جریان این بود که من رأی نیاورده ام. فتنه ۸۸ به معنی تبلور و به صحنه آوردن منیت در برابر همه استدلال ها، منطق ها، آمارها و مستندات و مشاهدات بود. با این ادعا چه کنیم؟ با چه منطقی انتخابات را ابطال کنیم؟ با منطق به میدان آوردن مردم به خیابان ها و به قیمت کشته شدن آنها؟ این فتنه ۸۸ است.

این مدرس حوزه اظهار کرد: مسئولانی که امروز از رفع حصر صحبت می کنند یا انسان های خواب و در عالم رویایی هستند و یا بزرگترین جفا را در مورد نظام جمهوری اسلامی می کنند. رفع حصر از چه کسانی؟ از کسانی که بیانیه دادند و به مردم گفتند در خیابان ها بمانید تا نظام عقب نشینی کند و انتخابات را ابطال کند و انتخاباتی به وسیله بیگانگان برگزار شود؟ ولو اینکه به بهای کشته شدن مردم باشد. این فتنه نیست؟ کسانی که امروز از رفع حصر صحبت می کنند در فضای هیاهو و جنجال های تبلیغاتی جای طلبکار و بدهکار را عوض کرده اند. بدهکار، طلبکار شده است. از بزرگی و کرامت ولی امر مسلمین سوء استفاده کرده اند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: در حوادث بعد از انتخابات ۸۸، خواص، عوام شدند و عوام، خواص شدند. نتیجه این شد که رجال سیاسی این کشور دور رهبری را خالی کردند. نیامدند به صحنه. نیامدند سپر ولایت شوند. اتفاقی که افتاد و ۹ دی یادآور آن است؛ این است که آحاد ملت ایران نشان دادند خواص هستند. در شرایطی که رجال سیاسی این کشور در حد پایینترین عوام قرار گرفتند و به میدان نیامده بودند تا آنچه را بود، بگویند. در میان جنجال های تبلیغاتی و مرحله به مرحله فهمیدیم که این عقبه طراحی شده و برنامه ریزی شده نظام سلطه است.

حجت الاسلام و السلمین شفیعی با بیان اینکه همه کسانی که در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند به فراخوان نظام اسلامی رأی دادند، گفت: مقام معظم رهبری یک هفته پس از انتخابات سال ۸۸ در بیانات خود فرمودند که هر کس به هر یک از کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات رأی داده و برای خدا رأی داده است اجر او پیش خدا محفوظ است. فتنه ۸۸ را جز عواطف گره خورده مردم به مقام ولایت مدیریت و مهار نکرد. جمعیت در خیابان های تهران را مقام معظم رهبری و خطبه ایشان به سمت آرامش هدایت کرد.

وی تأکید کرد: جریان فتنه مردمی نیستند که به کاندیداها رأی دادند مردمی که به کاندیداها رأی دادند به فراخوان نظام و رهبری رأی دادند. فتنه گری و سران فتنه آنهایی هستند که شیرینی حضور ۴۰ میلیونی انتخابات ۸۸ را به تلخی تبدیل کردند.

این مدرس حوزه تصریح کرد: مستندات موجود امروز نشان می دهد که قبل از انتخابات ۸۸ مقامات آمریکایی با دیدن خروش و مشارکت مردم در انتخابات اعلام کردند که ما بعد از انتخابات باید با ایران وارد گفت و گو شویم بدون هیچ پیش شرطی. بعد از ایجاد فتنه پس از انتخابات و ایجاد آشوب ۸ ماهه خیابانی در کشور، زبان نظام سلطه دوباره دراز شد. تحریم را تشدید کردند. جسارت ها را علنی کردند. امید در دلشان جوانه زد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با اشاره به شعارهای فتنه گران در سال ۸۸، گفت: شعارها در این سال، شعارهای معتقدان به انقلاب اسلامی نبود، رجال سیاسی نیامدند از این شعارها اعلام برائت کنند. نیامدند بگویند این شعارها مورد تأیید ما نیست. حادثه سال ۸۸ را نباید فراموش کرد. نباید گذاشت حادثه سال ۸۸ فراموش شود و به مرور زمان حتی اگر دستگاه قضائی به دلیل مصالح نظام مصلحت نداند که سران فتنه را پای محاکمه بیاورد، تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد. آن چنانکه ما امروز مقصران و قاصران صدر اسلام را در فضای فکری خود محاکمه می کنیم.

وی با بیان اینکه اتهام تقلب در انتخابات ۸۸ به نظام اسلامی یک جفا و خطای بزرگ و غیر قابل بخشش است، گفت: با این اتهام در دل ما تردید ایجاد نشد و نخواهد شد. در دل جوان های پاک و با سلامت تقلب را مطرح کردند، این قابل بخشش است؟ ما نباید درس های ۹ دی را بگوییم؟ نباید در ۹ دی از مظلومیت رهبری و ولایت دم بزنیم؟ نباید مجددا این علامت سوال بی جواب مانده را به پیشانی شما بزنیم که بر چه اساس این اتهام را به نظام اسلامی زدید؟ آیا امروز با فهم جدید از شرایط منطقه نباید خدا را شکر کنیم که اگر فتنه ۸۸ این نقش مردم و میثاق امت با ولایت نبود، یک سوریه جدید، عراق جدید، لبنان جدید و یک بلوای جدید در این کشور درست شده بود؟ برگردید، بگویید این هوای نفس بود که بر ما غلبه کرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: رفع حصر قبل از هر چیز باید در ذهن ها و وجدان ها و دلهای ملت ایران انجام شود. این حصر وقتی رفع می شود که بگویید این چه هزینه ای بود که ایجاد کردید؟ این چه بلوایی بود که ایجاد کردید؟ هشت ماه در خیابان های این کشور در تهران لشکرکشی کردید، جوان ها را بازی دادید، به مقدسات تعرض کردید. چرا شرایط را به گونه ای جلو بردید تا فضا آنقدر سنگین شود که در عاشورا به شعائر حسینی تعرض شود؟

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: تعرض به شعائر حسینی و غربت رهبر حسینی ما باعث شد عواطف حسینی به میدان آید و در یک کلام سیدالشهداء(ع) به میدان آمد. ۹ دی خلق شد. آیا این نباید بزرگ داشته شود؟ نباید خدا را بر این نعمت شکر کنیم؟ در ۹ دی ملت ایران، فتنه و سران فتنه را در حصر قرار داد. ۹ دی نشان داد ملت ایران فرسنگ ها از رجال سیاسی جلوتر است. این سرمایه است، مایه عزت و سربلندی است.

وی ادامه داد: اگر ملت ۹ دی به میدان نیامده بود، صحنه امام حسن(ع) تکرار می شد. این معنای حماسه ۹ دی است. حماسه ۹ دی نقطه فارق بین اصحاب امام حسن(ع) و اصحاب امام حسین(ع) است. ملت ایران در ۹ دی ۸۸ اعلام کرد مشابه حادثه امام حسن(ع) ورق نخواهد خورد. تاریخ مطابق حماسه امام حسین(ع) ورق می خورد. این پیام ۹ دی است. این جایی است که باید پیشانی بر زمین گذاشت و شکرگزاری کرد. این تجدید میثاق امت با امام خود بود.

این مدرس حوزه ادامه داد: اگر ۹ دی ۸۸ نبود، امروز مدافعان حرم در صحنه پیروز نبودند و پیام های انقلاب اسلامی و پرچم بیداری در اهتزاز نبود. ملت ایران در ۹ دی به همه آزادگان عالم نشان داد که پیام انقلاب اسلامی از زبان مردم صادر می شود نه زبان مسئولان.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با بیان اینکه امروز اتفاقات بزرگی در عالم در حال رخ دادن است، گفت: این اتفاقات مرهون فرزندان انقلاب و شهیدان است. بدانید به برکت این خون ها اسلام سربلند است. امروز این آمریکا و قطعنامه های شورای امنیت نیست که فضای حاکم بر جهان را تعیین می کند. امروز اراده ملت ها و شهدای مدافع حرم اند که صحنه را طراحی و مسیر و سیاست را تعیین می کنند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان اظهار کرد: ۹ دی جشن بصیرت، فهم و حضور بهنگام و کارآمد ملت ایران است؛ همان حضوری که نسخه دومش حضور به موقع در سوریه، نسخه دیگرش حضور به موقع در عراق و در هر صحنه ای است. آنجا که میدان ایستادگی و مقابله با نظام سلطه باشد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نهم دی
:
:
:
آخرین اخبار