تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۳۸۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان:
شهرهای خوزستان با جذب گردشگر به رونق اقتصادی می‌رسند
معاون عمرانی استانداری خوزستان جذب گردشگر از سوی شهرهای این استان را عاملی برای رونق اقتصادی شهرهای مختلف دانست
معاون عمرانی استانداری خوزستان جذب گردشگر از سوی شهرهای این استان را عاملی برای رونق اقتصادی شهرهای مختلف دانست.

فرامند هاشمی زاده شامگاه جمعه در مراسم ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان که با حضور فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف استان در محل هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، گفت: اهمیت گردشگری را باید از منظر اقتصادی بررسی کرد. بسیاری از کشورها همچون مصر، ترکیه، امارات و غیره که موضوع جذب توریست را در کشورهایشان جدی گرفتند از این طریق میلیاردها دلار درآمد کسب کردند.

وی افزود: فرمانداران و شهرداران که عمده کار را بر عهده دارند باید تدابیر مهمی از پذیرایی تا سایر خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران را اتخاذ کنند تا هر مسافری که از شهرهای دیگر به خوزستان می آید در نهایت با یک رضایتمندی به شهر خود باز گردد.

هاشمی زاده اظهار کرد: رضایتمندی مسافران و گردشگران سبب می شود که تعداد بیشتری از آنان در مناسبتهای بعدی نیز به شهرهای استان سفر کنند اغلب شهرهای استان به دلیل عقب ماندگیهای زیرساختی ناشی از جنگ، دارای ظاهری نازیبا و فاقد جذابیت هستند که می توان با تلاشی بیشتر، شهرهایمان را بهتر و زیباتر کنیم و خدمات مناسب تر و بیشتری را نیز به مسافران و گردشگران ارائه کنیم.

وی یادآور شد: با انجام بسیاری از کارها همچون فراهم سازی تغذیه، اسکان و سایر خدمات می توان رفاه و آرامش مورد نیاز را برای مسافران فراهم کرد و با این کار آنها را تشویق به سفر مجدد به شهرهایمان کنیم. اگر این نگاه بر خدمات نوروزی و استانی ما حاکم شود به طور قطع می توان از نعمت فوق العاده آن بهره برد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: جذب مسافر و گردشگر گردش پولی خوبی در در شهرهایمان سبب می شود که نقش شهرداری ها در این میان بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی زاده افزود: در کنار مهمان نوازی و خونگرمی خوزستانی ها، باید در جهت مناسب سازی خدمات به مسافران و گردشگران تلاش کرد. فرمانداران و شهرداران به فرهنگ جذب گردشگر به عنوان یک عامل مهم در رونق اقتصادی شهرستانها توجه کنند.

وی با اشاره به ورود تدریجی گردشگران در قالب کاروانهای راهیان نور، مسافران نوروزی و غیره که به تدریج و تناوب به استان خوزستان رفت و آمد می کنند، اظهار کرد: باید بر روی موضوع راهیان نور، مسافران ویژه و مسافران عادی به شکل خاص و به طور جداگانه برنامه ریزی کرد.

هاشمی زاده با بیان اینکه راه اندازی ستاد خدمات سفر استان بر مبنای همین اهمیت تشکیل شده است، تصریح کرد: پشتیبان هموطنانمان در استان هستیم تا با معرفی توانمندیهایی استان زمینه جذب گردشگران را بیش از پیش فراهم کنیم. تاکید ما بر پیگیری موضوع و برخورد ویژه با این مسئله است ضمن آنکه بایستی گزارشات این پیگیریها به استانداری برسد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار