تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"تلخاب" منطقه‌ای محروم که در طرح جامع شهری مسجدسلیمان دیده نمی‌شود / تصاویر
با وجود اینکه فاصله منطقه تلخاب تا بلوار اصلی ورودی مسجدسلیمان تنها چند دقیقه فاصله است اما اهالی این منطقه در شهر از بلاتکلیفی محل سکونتشان میان شهر و روستا می‌گویند
با وجود اینکه اینکه فاصله منطقه تلخاب تا بلوار اصلی ورودی نخستین شهر نفتی خاورمیانه یعنی مسجدسلیمان تنها چند دقیق فاصله دارد اما اهالی این منطقه در مسجدسلیمان از بلاتکلیفی محل سکونت‌شان میان شهر و روستا می‌گویند اینکه این منطقه نه در حوزه شهری ون قشه تقسیمات شهرداری دیده می‌شود و نه حتی روستا محسوب می‌شود.

 خلیل حیدری شهردار سابق مسجدسلیمان نیز در پاسخ به اعتراض یکی ازساکنان منطقه نسبت به این موضوع اظهار داشت: منطقه تلخاب جزء مناطق شهری مسجدسلیمان محسوب نمی‌شود.

با وجود اینکه امروزه رشد و توسعه شهر نشینی همواره مدنظر متولیان امر از جمله شهرداری‌ها اداره اب و فاضلاب، شبکه بهداشت و درمان و سایر ارگان‌های ذیربط به‌منظور ایجاد امکانات رفاهی مناسب همسو بازندگی شهرنشینی است اما در منطقه تلخاب در مسجدسلیمان ساکنان این منطقه از ابتدایی ترین امکانات شهری ورفاهی محروم هستند و حتی نام این منطقه در نقشه تقسیمات شهرداری نیز دیده نمی شود.

فرشاد بابادی یکی از ساکنان منطقه تلخاب است، وی در مورد مشکلات معیشتی در این منطقه می‌گوید: با وجود اینکه منطقه تلخاب فاصله زیادی با محل فرمانداری شهرستان و ورودی شهر ندارد اما متاسفانه محرومیت در این منطقه بیداد می‌کند و خدمات اولیه در این منطقه از جمله فاضلاب شهری، بهداشت، جاده آسفالت و خط تاکسیرانی و اتوبوسرانی وجود ندارد.

 

وی می‌افزاید: در چند سالی که من ساکن این منطقه هستم شهرداری، آب و فاضلاب هیچ‌گونه خدماتی به این منطقه ندادند. همچنین اداره مخابرات شهرستان از سال 92 اقدام به جمع‌آوری خطوط تلفن به‌علت انجام لوله‌کشی گاز کرده که اهالی منطقه 3 تا 5 سال است از خطوط تلفن ثابت بی بهره‌اند.

حسن کاظمی رئیس شورای شهر مسجدسلیمان نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره مشکلات منطقه تلخاب می‌گوید: به دلیل اینکه منطقه تلخاب خارج از محدوده شهری است مشمول خدمات شهری نمی‌شود و نام این منطقه در نقشه تقسیمات شهرداری دیده نمی‌شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به اینکه الحاق منطقه تلخاب به مناطق شهری مسجد سلیمان نیازمند همکاری استانداری است، خاطرنشان می‌کند: امیدوارم شهرداری شهرستان این امکان را داشته باشد تا به مناطقی همچون منطقه تلخاب که در همجواری محدوده شهری هستند خدمات شهری ارائه کند.

وی افزود: در شرایط کنونی شهرداری با مشکلات مالی و کمبود امکانات مواجه است اما امیدوارم بتوانیم گام های لازم را جهت رفع مشکلات منطقه تلخاب برداریم.

به‌نظر می‌رسد دولتی مانند فرمانداری و استانداری می‌توانند با ورود فوری به این موضوع اسباب رضایت مردم این منطقه را که در جوار چاه‌های پر از طلای سیاه قرار دارد، کسب کنند.

این مسئله که یکی از شهرهای شهیدپرور و غیور استان خوزستان چنین مشکلات و نیازهای اولیه‌ای همچنان لاینحل مانده است نشان‌دهنده آن است که برخی مسئولان در ایفای وظایف خود کم‌کاری کرده‌اند و امیدواریم مدیران شهرستانی و استانی هرچه زودتر به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

مرجع / تسنیم
برچسب ها: تلخاب ، مسجدسلیمان
:
:
:
آخرین اخبار