تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۹۱۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی خبر داد:
انتخاب آبادان به عنوان یکی از شهرستان‌های پایلوت اجرای حقوق شهروندی
انتخاب آبادان به عنوان یکی از شهرستان‌های پایلوت اجرای حقوق شهروندیدستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: پس از رونمایی از حقوق شهروندی اولین شهری که ترجیح دادیم در آن حضور پیدا کنیم آبادان بوده است زیرا تمرکز حوزه انرژی، کشاورزی، آب و سرمایه انسانی را در اینجا متبلور می‌بینیم.

الهام امین‌زاده در سفر امروز خود به شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اختیارات فرمانداران که نماینده حاکمیت در کشور هستند، باید افزایش یابد. در واقع ما باید اداره اقتصاد، اجتماع، ‌سیاست و امنیت کشور را در نماینده‌های حکومت متبلور ببینیم و در غیر این صورت موازی‌کاری‌ها موجب می‌شود که اداره کشور به خوبی انجام نشود، خصوص در نقاطی که مناطق آزاد وجود دارد.

وی افزود: باید این مرکزیت را در سطح فرمانداری‌ها و استانداری‌ها شاهد باشیم زیرا مسئولیت‌های عمده‌ای را از فرمانداری‌ها و استانداری‌ها انتظار داریم با این وجود اختیارات چندانی ندارند.

امین‌زاده ادامه داد: در بخش‌های انرژی و کشاورزی استان خوزستان،‌ شهرهایی که مرکزیت انرژی را دارند، باید مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در این شهرها انجام شود. اگر قرار باشد از شهری که منبع انرژی است، بهره‌برداری انجام شود، باید مسئولیت اجتماعی در قبال این شهرها از جمله محیط زیست، مدرسه‌سازی، پل‌سازی، راه و جاده‌سازی و حقوق فرهنگی این شهرها باید رعایت شود.

وی گفت:‌ باید مسئولیت اجتماعی را در آبادان یک الگو کنیم که اگر این امر در این شهرستان انجام شود در بقیه کشور هم انجام می‌شود؛ همان‌طور که امروز در رابطه با زنان دیدم، حقوق زنان بدون هرگونه نگاه افراطی که بخواهد برای خانواده‌ها مشکل‌ساز شود، در عین تحکیم بنیان خانواده در آبادان مشاهده می‌شود و توجه به حقوق زنان یک نگاه مدرن است.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: زنان در عین این‌که اشتغال دارند با شادی و نشاط، در فرایند اقتصادی و در توسعه کشور حضور دارند و از خانواده‌هایشان به شدت پاسداری می‌کنند.

وی افزود: پس از رونمایی از حقوق شهروندی اولین شهری که ترجیح دادیم در آن حضور پیدا کنیم آبادان بوده است زیرا تمرکز حوزه انرژی، کشاورزی، آب و سرمایه انسانی را در اینجا متبلور می‌بینیم. بنابراین اگر بتوانیم در این منطقه حرکت خوبی انجام دهیم، قطعا در بقیه کشور هم می‌توانیم امیدوار باشیم که نسبت به احترام به حقوق شهروندی کاری انجام شود.

امین‌زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص این‌که آیا می‌توان گفت آبادان شهرستان پایلوت در اجرای حقوق شهروندی است؟ گفت: بله ما به دنبال این هستیم که مسئولان شهر و فرمانداری این اختیارات را داشته باشند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: الهام امین زاده
:
:
:
آخرین اخبار