تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۹۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خادمی:
نظام سلامت با مدیریت جزیره‌ای سامان نمی گیرد
متاسفانه شاهد مدیریت چند پاره و چند بخشی در حوزه سلامت هستیم، طوری که مثلا شرکت نفت و تامین اجتماعی و بسیاری از نهادهای دیگر در حوزه سلامت نقش موثر دارند
نایب رئیس فراکسیون نفت و نیرو در مجلس می گوید:متاسفانه شاهد مدیریت چند پاره و چند بخشی در حوزه سلامت هستیم، طوری که مثلا شرکت نفت و تامین اجتماعی و بسیاری از نهادهای دیگر در حوزه سلامت نقش موثر دارند.

هدایت الله خادمی گفت: متولی نظام سلامت باید ابزار، امکانات و اختیارات کامل داشته باشد تا بتواند به درستی نظارت و مدیریت کند تا اگر مشکلی هم در اجرا وجود داشت، قادر باشد که کاستی ها را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: باید مدیریت نظام سلامت متمرکز باشد، اما متاسفانه الان نظام سلامت، به شکل بخشی و جزیره ای مدیریت می شود، طوری که حتی همه بیمارستان ها هم در اختیار تولیت نظام سلامت که وزرات بهداشت است، نیست.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تاکید کرد: این شکل از مدیریت چند تکه نظام سلامت نمی تواند اهداف سند چشم انداز توسعه در حوزه سلامت را محقق کند. با وضعیت فعلی، فقط اختلاف ها بیشتر می شود و این وسط، دودش به چشم سلامت مردم می رود.

 خادمی یادآور شد: به دلیل یکپارچه نبودن مدیریت نظام سلامت، سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اقشار مختلف مردم، یکسان و عادلانه نیست، در حالی که اگر شما به سیستم سلامت در کشورهای توسعه یافته نگاه کنید، می بینید که همه مردم از یک سطح یکسان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند.

مرجع / سلامت آنلاین
:
:
:
آخرین اخبار