تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۳۹۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری 200 خرده فروش مواد مخدر در شوش
فرماندار شوش گفت: از ابتدای امسال تاکنون 80 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در این شهرستان اجرا شده است
فرماندار شوش گفت: از ابتدای امسال تاکنون 80 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در این شهرستان اجرا شده است.

رضا نجاتی در نشست شورای مبارزه با موادمخدر شوش که با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: در این مدت مقدار 43 کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی توسط نیروی انتظامی کشف و بیش از 200 خرده و عمده فروش نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی همچنین از اجرای 80 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر، پلمپ 52 مرکز عرضه قلیان، امحاء 295 قلیان ، پیگیری اشتغال بهبود یافتگان و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان شوش خبر داد.

نجاتی مبارزه با مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی و اقدام عملی دانست و با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر نباید به برگزاری نشست ها و ارائه گزارش ها اکتفا کرد گفت: باید همه مردم در این رابطه و با احساس خطر در خصوص مضرات مواد مخدر وارد عمل شوند.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به تغییر مواد مخدر از نوع سنتی به صنعتی گفت: متاسفانه مواد مخدر صنعتی که بعضا با قیمت پایین نیز در دسترس قرار می گیرد دارای اثرات زیانبار زیادی است که کانون خانواده ها را هدف گرفته است.

نجاتی گفت: باید با برنامه ریزی صحیح ومناسب و همچنین با آگاه سازی خانواده ها آنها را از مضرات این نوع مواد مخدر مطلع کرد.

فرماندار شوش با اشاره به کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر در جامعه گفت: متاسفانه علاوه بر مردان، در بین زنان نیز استفاده از مواد مخدر افزایش یافته است.

رییس شوراری مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوش با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها به خاطر عدم آگاهی، به سمت مواد مخدر سوق داده می شوند گفت: آموزش یکی از مهمترین موضوع ها در امر مبارزه با مواد مخدر می باشد که می تواند خانواده ها و افراد را از خطرات این بلای خانمان سوز حفظ کند.

حسین لامی زاده رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده است گفت:با توجه به اینکه کنترل مواد مخدر صنعتی دشوارتر است انتظار می رود آموزش های بیشتری به دانش آموزان و دانشجویان و همچنین خانواده ها ارائه شود.

وی گفت:بیشتر موادمخدر موجود در بازار از نوع قرص های روان گردان ،شیشه و کراک می باشند که متاسفانه خانواده ها هیچ اطلاعی از این مواد مخدر ندارند.

وی در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته نیز گفت:باید تلاش شود با همکاری بهزیستی و فنی و حرفه ای زمینه اشتغال این افراد فراهم شود تا با نظارت هایی که پس از بهبودی روی آنها صورت می گیرد شاهد بازگشت این افراد به اعتیاد نباشیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار