تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۳۹۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با پرداخت حق بیمه شرکت های بزرگ خوزستان در تهران
16 هزار میلیارد ریال سرمایه از خوزستان خارج می شود
صنایع بزرگ در استان خوزستان با پرداخت حق بیمه خود به بیمه های فعال در تهران، 16 هزار میلیارد ریال سرمایه را از این استان خارج می کنند
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: صنایع بزرگ در استان خوزستان با پرداخت حق بیمه خود به بیمه های فعال در تهران، 16 هزار میلیارد ریال سرمایه را از این استان خارج می کنند.

مهرداد نیکو یکشنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته خوزستان 10.5درصد تولید ناخالص ملی را دارد این در حالی است که میزان پرداختی به بیمه ها 3.9 درصد در استان است.

وی گفت: در صورت پرداخت شدن این حق بیمه در خوزستان، این رقم کلان می تواند کمک زیادی به استان از جمله شهرداری ها پرداخت کرد.

وی افزود: شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی اگر حق بیمه خود را در خوزستان پرداخت کنند تاثیر زیادی در توسعه این استان خواهند داشت.

نیکو ادامه داد: خوزستان رتبه ششم را در حق بیمه تولیدی در کشور دارد این در حالی است که خوزستان رتبه دوم تولید ناخالص ملی را دارد.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: میانگین کشوری پرداخت حق بیمه نسبت به پرداخت خسارت توسط بیمه ها 64 درصد است که این رقم در خوزستان 72 درصد است که اگر این رقم به صددرصد برسد بیمه دچار خسارت خواهد شد.

نیکو در ادامه با اشاره به جایگاه بیمه ها در خوزستان بیان کرد: دو نمونه بیمه بازرگانی و حمایتی وجود دارد که بیمه بازرگانی توسط بخش خصوصی و دولتی اجرا می شود و بیمه های حمایتی بیشتر توسط بخش دولتی اعمال می شوند.

وی گفت: براساس تحقیقاتی که انجام گرفته خوزستان رتبه 11 در تعداد شعب بیمه دولتی و رتبه پنج را در تعداد شعب بیمه غیردولتی در کشور را دارد و تعداد نمایندگی های بیمه در خوزستان به نسبت جمعیت استان مناسب نیست.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین میزان پرداخت خسارت در استان لرستان با 94درصد و کمترین در استان هرمزگان با 44 درصد است اظهار کرد: نرخ رشد پرداخت خسارت توسط بیمه ها در خوزستان در سال های 90 تا 92نسبت به میانگین کشوری بیشتر بوده و از سال 93 میزان پرداخت خسارت توسط بیمه ها در استان کاهش یافته است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان درادامه گفت: 58 درصد جمعیت خوزستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و میانگین کشوری در این شاخص 54 درصد است.

نیکو گفت: 80 درصد این جمعیت بیمه اجباری تامین اجتماعی هستند و خوزستان رتبه چهار کشور را در تعداد بیمه شدگان دارد این در حالی است که در تعداد جمعیت رتبه پنج کشور است.

وی با اشاره به اینکه رتبه خوزستان در تعداد مراکز بهداشتی و درمانی تامین اجتماعی 17 است افزود: عملکرد بیمارستان های زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در انجام جراحی های بزرگ بسیار ضعیف است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان بیان کرد: در کشور به ازای یک نفر مستمری بگیر 6 نفر به تامین اجتماعی پرداختی دارد این در حالی است که در خوزستان به ازای هر یک نفر مستمری بگیر پنج نفر پرداختی حق بیمه وجود دارد که زیر 6 نفر پرداختی به ازای یک نفر مستمری بگیر بیمه را ورشکست می کند.

نیکو اظهار کرد: در خوزستان بازنشستگی زودتر از موعد بسیار زیاد شده و به سن 49 سال کاهش یافته که این مورد می تواند به بیمه ها ضربه وارد کند.

وی گفت: بحث بازنشستگی مشاغل سخت در خوزستان از دیگر عواملی است که می تواند به بیمه فشار وارد کند.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان بیان کرد: پیشنهاد می شود در مشاغلی که سخت و زیان آور هستند کارفرمایان در ازای هر فردی که بازنشسته می کنند یک نفر را جذب کنند تا ضریب پرداختی بیمه در خوزستان به زیر 6 نفر نرسد.

رتبه 20خوزستان درتعداد مراکزبهداشتی زیر پوشش بیمه سلامت

نیکو با بیان اینکه رتبه 20خوزستان را در تعداد مراکزبهداشتی زیر پوشش بیمه سلامت دارد بیان کرد: بیمه سلامت دارای چندین صندوق است و 52 درصد جمعیت خوزستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی گفت: خوزستان دارای رتبه چهارکشوری در زیر پوشش قرار دادن بیمه سلامت است که 34درصد جمعیت شهری و 66درصد جمعیت روستایی در خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

نیکو افزود: بر اساس پژوهش انجام گرفته خوزستان رتبه هفت کشوری در زیر پوشش قرار دادن بیماران خاص بیمه سلامت را دارد.

وی با مقایسه استان یزد و خوزستان در پوشش بیمه سلامت بیان کرد: در یزد به ازای هر هزار نفر جمعیت 5.5 مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت وجود دارد و در خوزستان این آمار 2.4 درصد است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان برنامه و بودجه خوزستان درادامه افزود: متوسط هزینه درمان سرپایی بیمه سلامت در کشور 160 هزار ریال است و در خوزستان 70 هزار ریال است که رتبه 20 کشور را در این شاخص داریم.

نیکو بیان کرد: در پرداخت هزینه بستری بیمه سلامت متوسط کشور 130 هزار ریال و استان یکصد هزار ریال است.

به دستور استاندار خوزستان شاخص هایی که در زیست و رفاه مردم خوزستان موثر است توسط سازمان برنامه و بودجه در دست بررسی است که بررسی شاخص خدمات رسانی و پوشش بیمه در این دستور کار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار