تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۹۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با پیگیری نمایندگان خوزستان و تصویب مجلس؛
دولت موظف به جبران عقب‌ماندگی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد
با پیگیری نمایندگان استان خوزستان ماده 128 برنامه ششم توسعه به‌منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، با لحاظ اعتبارات کلان برای توسعه و بازسازی این استان‌ها تصویب شد
دولت موظف به جبران عقب‌ماندگی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد
با پیگیری نمایندگان استان خوزستان ماده 128 برنامه ششم توسعه به‌منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، با لحاظ اعتبارات کلان برای توسعه و بازسازی این استان‌ها تصویب شد.

پیشنهادهای دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی برای جبران عدم توسعه‌یافتگی استان خوزستان و سایر مناطق عملیاتی دفاع مقدس که در ماده 128 در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شده بود، روز دوشنبه، 20 دی‌ماه با رأی 72 درصدی و قاطع نمایندگان ملت به تصویب رسید.

پیشنهاد فوق که ابتدا توسط دکتر همایون یوسفی جهت توسعه مناطق عملیاتی کشور در دوران دفاع مقدس به آقای لاریجانی ریاست مجلس پیشنهاد شد، با کسب نظر موافق ایشان و دستور رییس قوه مقننه با مستندات پیوست جهت اقدام به کمیسون تلفیق مجلس ابلاغ شد که پس از ورود این ماده به صحن علنی مجلس با همکاری، همت و وحدت تمام نمایندگان خوزستان و استان‌های عملیاتی دفاع مقدس با رأی قاطع تصویب شد.

طبق مصوبه مجلس، به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس موارد زیر تعیین شده است:

الف - ستادکل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول اجرای برنامه ششم توسعه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

ب - سازمان برنامه و بودجه موظف است ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه‌یافتگی زیرساخت‌های این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند.

ج - دولت موظف است در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی به جبران عقب‌ماندگی‌ها و ارتقای شاخص‌های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد، به گونه‌ای که سالانه 10 درصد (10%) افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستان های برخوردار کشور برسد.

د - دولت موظف است حداقل سالانه بیست و پنج درصد (25%) نسبت به لایروبی اروندرود و توسعه سواحل آن اقدام نماید به طوری که در پایان چهار سال به اتمام برسد و در چارچوب قرارداد 1975 و قوانین مربوطه و در بودجه سنواتی باشد.

هـ - سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی‌شده در بند یک ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول برنامه تأمین و اعمال نماید.

و - سازمان برنامه و بودجه مکلف است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی(1376) از سال اول برنامه اقدام نماید. دستگاه‌هایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مکلفند از منابع مربوطه، موارد موضوع بندهای (ث) و (ج) را به صورت مشابه اعمال نمایند.

تصویب این ماده در بازسازی و توسعه استان خوزستان نقش بسیار مهمی دارد، به صورتی که اعتبارات کلانی را برای بازسازی و توسعه مناطق عملیاتی دفاع مقدس احیا می‌کند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بهنام
|
ROMANIA
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
آقا جنگ 68تمام شد الان 95ایم ، خدایی خوب رویی دارن تهرانیها و اصفهانیها و مشهدی ها ، بخورید نوش جانتان ، اگر نفت و گاز کمه ، بگید کارونم ببرید ، خاکم ببرید ، خودمم میام غلامی کنم براتون ، شرف اگر بود خوزستان این نبود ، مردانگی مرد ، شرافت مرده ، خاک میریزد بر کل کشور که یک مرد نیست ، یک شرف نیست ، اگر بودی خوزستان اینگونه نبودی ، بیاید بشنوید بشمارید چند سال چقدر نفت و گاز رفت ، بیاید بشمارید سود گمرکات و نیروگاهها و فولادها و نیشکر ها و پتروشبمی ها ، کجا رفته ، بیا خونین شهر را در خون ، آبادان را بی آبادانی ، مسجد سلیمان را تشنه نان و آب نشانت دهم اگر مردی اگر شرفی داری
:
:
:
آخرین اخبار