تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۹۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهرام نیا:
خروج پتروشیمی ها از بورس به اقتصادکشور آسیب می زند
عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی ها براساس چارچوب مصوب مجلس در گذشته تعیین می شود، گفت:خروج پتروشیمی ها از بورس به بخش خصوصی و اقتصاد کشور آسیب می زند.

حسن بهرام نیا با اشاره به عدم تصویب نرخ گذاری جدید برای خوراک پتروشیمی ها در مجلس گفت:وزیر نفت در جلسه ای اظهار کرد که سوخت پتروشیمی ها را تامین کرده و از آنها حمایت می کند و براین اساس تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها براساس چارچوبی که مجلس درگذشته درنظر گرفته بود، تعیین می شود.

نماینده مردم نهاوند درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اقدامی کرد که هم چرخ پتروشیمی ها بچرخد و هم وزارت نفت متضرر نشود،افزود:بهترین حالت این است که پتروشیمی ها در بورس قرار گیرند،هرچیزی که در بورس قرار گیرد شرایط رقابتی پیدا کرده و فعالیت پتروشیمی ها خارج از بورس به بخش خصوصی و اقتصاد کشور آسیب می زند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه برای جلوگیری از رانت در پتروشیمی ها باید مدیریت صحیح در این بخش صورت گیرد،ادامه داد:پایش،اندازه گیری و مدیریت در عرصه پتروشیمی ها ضروری است، البته وزارت نفت باید چارچوب تعیین شده برای پتروشیمی ها را در گذشته رعایت کرده و به آن عمل کند.

معامله کالاها در بورس کالا از ایجاد رانت و معاملات ناکارآمد حواله‌ای جلوگیری کرده است

وی یادآور شد: زمانی که پتروشیمی‌ها جنبه غیردولتی داشته و در بورس عرضه شوند، شائبه رانت و استفاده‌های ناصحیح مدیران و کارگزاران و مسئولان آن‌ها به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

بهرام نیا با بیان اینکه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا نه‌تنها در بلندمدت به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضربه می‌زند،بلکه به‌سلامت اقتصاد نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد،افزود:تعیین درست و منطقی قیمت محصولات پتروشیمی در شرکت‌ها و زیرنظر کمیته‌های قیمت‌گذاری می‌تواند عرضه‌کننده و خریداران را همواره راضی نگه دارد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:معامله کالاها در بورس کالا یک روش مناسب است که طی سال‌های گذشته توانسته از بروز مشکلاتی نظیر ایجاد رانت و معاملات ناکارآمد حواله‌ای جلوگیری کند.
:
:
:
آخرین اخبار