تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۹۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازارچه آماده راه اندازی صنایع دستی پس از یک و سال و نیم افتتاح نشده است
بی‌اطلاعی یا بی‌اطلاع نگاهداشتن معاون رئیس جمهور؟!
خوزنیوز / محمد شریف: دکتر زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که صبح پنج‌شنبه 23 دی پس از ورود به استان خوزستان جلسه‌ای  با معاونان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان برگزار می‌کند و در بخشی از سخنان خود در این جلسه می‌گوید:  «مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان باید بدانند که این استان مقصد چندم گردشگری است و اگر قرار است رتبه این مقصد ارتقا پیدا کند چه اقداماتی باید انجام دهند. از طرفی باید به ازای ارتقا، زیرساخت‌های مربوط به آن نیز توسعه پیدا کند، زیرا در غیر این صورت این رشد پایدار و ماندگار نیست. باوجود ظرفیت‌های بی‌شماری که استان خوزستان در حوزه صنایع‌دستی دارد نداشتن بازارچه صنایع‌دستی دائمی یک ضعف برای استان به شمار می‌آید. فروشگاه‌های کوچک و پراکنده نمی‌توانند در تبدیل‌شدن صنایع‌دستی به یک آورده و ثروت پایدار براي جمعيت صنعتگر مؤثر باشند، درواقع باید صنایع‌دستی را در غالب بسته‌ای فرهنگی و اقتصادی ببینید و مشخص کنید که سهم استان خوزستان در تولید صنایع‌دستی چیست.»

بی اطلاعی یا بی اطلاع نگاهداشتن معاون رییس جمهور؟!

این اظهارات معاون رئیس‌جمهور در حالی صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده این است که یا ایشان اطلاعات کافی از حوزه عمل خود ندارند یا اطلاعات به دلایل مختلف از سوی همکارانشان از ایشان پنهان‌ نگه داشته شده است.

بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهید کجباف در اهواز  با اعتبار 13 میلیارد ریال در نیمه اول سال94 آماده افتتاح شد ولی با تغییر مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان و با گذشت حدود یک سال و نیم از راه‌اندازی بازارچه، هنوز هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته و افتتاح نشده است.

گزارش‌ها و تصاویری که از این بازارچه موجود است نشان می‌دهد  بازارچه در نیمه اول سال 94 و قبل از تغییرات مدیریتی در این اداره کل قابل‌افتتاح بوده است و بارها در گزارش‌های مختلف از سوی کارشناسان و رسانه‌ها این سؤال از مدیران اداره کل میراث فرهنگی خوزستان پرسیده شده است که پاسخی از سوی آن‌ها داده نشده است.

حال دکتر خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی باید به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعتگران صنایع‌دستی و افکار عمومی پاسخی قانع‌کننده بدهد که چرا پس از یک سال و نیم این بازارچه آماده راه‌اندازی، هنوز افتتاح نشده است و صنعتگران، مردم و گردشگران از آن بی‌بهره‌اند و خسارتی که تأخیر در این افتتاح به بیت المال واردشده را چه کسی جبران خواهد کرد ؟

همچنین آقای مدیرکل باید این شبهه را که  عدم افتتاح تنها به دلیل انجام این پروژه در زمان مدیر قبلی است و پس از گذشت زمان توسط مدیریت جدید قابل‌افتتاح است را برطرف کند.

سرکار خانم احمدی پور هم باید تحقیق بیشتری کنند تا ببیند چه چیزهای بیشتری از وضعیت میراث فرهنگی خوزستان از وی پنهان داشته شده است، قطعاً گفت و گو با فعالان و انجمن‌های مردم‌نهاد حوزه میراث فرهنگی مفید خواهد بود.


پی نوشت:

سرکار خانم احمدی پور اگر وقت کردند مطلب زیر را هم بخوانند:

:
:
:
آخرین اخبار