تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
300 پروژه عمرانی در اهواز به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار اهواز از افتتاح و بهره‌برداری 300 پروژه عمرانی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، عبدالعزیز فدعمی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 550 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، عمران شهری و روستایی، ارتباطات و فناوری، فرهنگ و هنر، آموزشی، بهداشت و درمان، تربیت‌بدنی، صنعت و انرژی به اجرا در آمده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز افزود بیشترین اعتبار هزینه شده مربوط به شهرداری اهواز است که با صرف اعتباری بالغ بر 113 میلیارد تومان 57 پروژه شامل آسفالت و پیاده‌روسازی، احداث زمین‌های ورزشی و پارک‌های محله‌ای، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اهواز افتتاح پل هشتم اهواز با نام پل غدیر، ورزشگاه 50 هزار نفری الغدیر اهواز، 800 واحد مسکن مهر شهر اهواز، کارخانه تولید لوله اسپیرال، کارخانه تصفیه شکر فارابی و کارخانه خمیرمایه رازی را مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان اهواز در ایام دهه فجر برشمرد.

فدعمی از بهره‌برداری 15 فضای آموزشی احداثی در این ایام خبر داد و افزود: در بخش آموزش عالی توسعه مرکز رشد فناوری، توسعه سلف‌سرویس و تکمیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران و احداث 2 اورژانس جاده‌ای و توسعه دانشکده پیراپزشکی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اجرای 17 طرح هادی روستایی، بهره‌برداری از 300 واحد خودمالکان و بهره‌برداری از 500 واحد مقاوم‌سازی شده روستایی را از جمله طرح‌های اجرا شده در مناطق روستایی عنوان نمود و افزود: 2 هزار انشعاب گاز در روستاهای اهواز از دیگر پروژه‌های عمران روستایی افتتاحی در این ایام است.

فدعمی به‌سازی کانال‌های آبیاری و اجرای آبیاری تحت فشار، پرورش ماهیان گرمابی و افتتاح فروشگاه عرضه مواد غذایی را از جمله پروژه‌های بخش کشاورزی عنوان نمود که به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار اهواز در ادامه از بهره‌برداری از 14 پروژه صنعتی به همین مناسبت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل احداث کارخانه لوله اسپیرال، ساخت فرز لبه ورق، توسعه شهرک‌های صنعتی است که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت لوله‌سازی اهواز به اجرا درآمده است و هم‌چنین برای اجرای 20 پروژه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شامل احداث، تجهیز و توسعه تأسیسات فنی و خدماتی بالغ بر 79 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی هم‌چنین از افتتاح 44 پروژه شرکت توزیع برق اهواز شامل پروژه‌های توسعه روشنایی معابر، بهینه‌سازی شبکه‌های برق و توسعه و احداث شبکه برق مسکن مهر با اعتبار 14 میلیارد تومان در این ایام خبر داد.

 

:
:
:
آخرین اخبار