تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجری طرح فاز 2 پالایشگاه آبادان:
طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با اعتبار 3 میلیارد دلاری در دست اجرا است
طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد دلار با مشارکت خارجی در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود 8 هزار نیروی جویای کار در این طرح جذب شوند
مجری طرح فاز 2 پالایشگاه آبادان گفت: طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد دلار با مشارکت خارجی در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود 8 هزار نیروی جویای کار در این طرح جذب شوند.

فردین علمداری امروز اظهار کرد: فاینانس فاز نخست این طرح پیش‌تر از طریق شرکت‌های چینی تامین شده و امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

وی گفت: اجرای این طرح باعث انقلاب شغلی و صنعتی در آبادان خواهد شد و تا جایی که امکان پذیر است از نیروی‌های بومی در این اجرای این طرح استفاده می‌شود.

مجری طرح فاز 2 پالایشگاه آبادان خروج پالایشگاه از ضرردهی و رساندن آن را به سود دهی، تولید محصولات و فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 2005 و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

علمداری افزود: خوشبختانه آبادان شهرى صنعتی است و ما می‌دانیم نیروهای متخصص در این شهر حضور دارند و از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم این طرح باعث انقلاب شغلی و صنعتی در آبادان خواهد شد.

به گزارش فارس، پالایشگاه آبادان به عنوان نخستین پالایشگاه کشور در سال 1291 آغاز به کار کرد و با احداث واحدهای جدید این پالایشگاه آبادان در سال 1334، به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان در زمان خود شناخته شد.

ظرفیت اسمی این پالایشگاه 44٠ هزار بشکه در روز است و هم اکنون قادر است روزانه حدود 4٠٠ هزار بشکه نفت خام را پالایش کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار