تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح دومین کانون شکوفایی خلاقیت خوزستان در مسجدسلیمان؛
تأسیس کانون شکوفایی خلاقیت در تمام شهرستان‌ها
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در مسجدسلیمان، از برنامه پارک برای ایجاد این شعب در تمام شهرستان‌های استان در یک افق پنج ساله خبر داد
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در مسجدسلیمان، از برنامه پارک برای ایجاد این شعب در تمام شهرستان‌های استان در یک افق پنج ساله خبر داد.

دکتر بابک مختاری روز سه شنبه 28 دی‌ماه در مراسم افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری مسجدسلیمان اظهار کرد: هدف اصلی پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های تابعه افزایش ثروت جامعه است و در این مراکز قرار است که علم به ثروت و دانایی به دارایی تبدیل شود.

وی افزود: بر اساس برنامه پنج ساله پارک علم  و فناوری قرار است که این کانون‌ها را در تمامی شهرستان‌های استان فعال کنیم؛ شعبه مسجدسلیمان به‌عنوان دومین شعبه در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: هر شخص صاحب ایده که ایده او قابلیت اجرایی شدن داشته باشد می‌تواند به این مرکز مراجعه و خدماتی از قبیل مشاوره‌های علمی، حمایت مالی و دیگر خدمات مربوط به شرکت‌های دانش بنیان  را دریافت کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: این مرکز به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری محسوب شده و تمام قوانین مناطق آزاد از حیث معافیت‌های مالیاتی و صادرات و واردات شامل آن می‌شود.

همچنین در این مراسم علی عسکر ظاهری نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در مسجدسلیمان بستر و پیشینه تاریخی در بحث صنعت و ایده‌پردازی وجود دارد و امیدواریم جوانان تحصیلکرده شهر بتوانند با حضور در این مرکز ایده‌های خود را به کار تبدیل کنند.

وی افزود: در قانون حمایت‌های خوبی برای این گونه مراکز شامل معافیت‌های مالیاتی وجود دارد و این مراکز بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان هستند که می‌توانند کمک کنند تا جوانان فعال جامعه وارد عرصه تولید شده و ایجاد اشتغال کنند.

همچنین علیرضا گروئی فرماندار مسجدسلیمان ضمن تأکید بر حمایت مسئولان شهرستان از این مرکز، گفت: با توجه به نقشی که پارک‌های علم و فناوری در شکوفایی علم و توسعه اقتصادی دارند، فرمانداری شهرستان آماده برقراری ارتباط متقابل میان دستگاه‌های اجرایی با این مرکز است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم کارهای تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به این مرکز علم و فناوری هدایت کنیم و از این ظرفیت در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی بهره‌مند شویم.

در این مراسم همچنین طی حکمی از سوی  دکتر بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، رحمان محبی به‌عنوان رئیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری مسجدسلیمان منصوب شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار