تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر:
رودخانه زهره در مقطع هندیجان خشک شده است
این رودخانه در مقطع هندیجان خشک شده و در سایر مقاطع نیز دبی رودخانه به شدت کاهش یافته است
رییس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر با اشاره به اتلاف گونه های آبزی بومی در برخی نقاط رودخانه زهره گفت: این رودخانه در مقطع هندیجان خشک شده و در سایر مقاطع نیز دبی رودخانه به شدت کاهش یافته است.

ایرج سلیمانی با اشاره به کم آبی شدید رودخانه زهره و خشکی این رودخانه در برخی مقاطع اظهار کرد: نبود سد بر روی رودخانه زهره در خوزستان، عدم رهاسازی آب از سد کوثر، برداشت‌های غیرمجاز در بالادست و به تبع آن عدم تامین حق آبه رودخانه زهره موجب خشکی این رودخانه شده است

وی افزود: وضعیت کنونی رودخانه زهره از یک سو وضعیت زیستی اکوسیستم منطقه را تحت شعاع قرار داده و از سوی دیگر موجب شده که کشاورزان منطقه برای تامین آب کشت پاییزه با مشکل مواجه شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر تصریح کرد: به علت کاهش دبی رودخانه زهره و برداشت‌های غیرمجاز در بالادست، میزان شوری این رودخانه به ویژه در مقطع  هندیجان به شدت افزایش یافته به طوری که در آخرین بررسی ها EC آب حدود 8 هزار میکروگرم بر موس ثبت شد.

سلیمانی افزود: رودخانه زهره در مقطع هندیجان خشک شده است و در برخی نقاط عملا جریان آبی در این رودخانه وجود ندارد و بنابراین متاسفانه گونه های ابزی بومی در برخی نقاط رودخانه هندیجان تلف شده اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار