تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمان برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اعلام شد
یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ۷-۱۲ بهمن‌ ماه با حضور ۴۶۹ ناشر در نمایشگاه دائمی استان برپا می‌شود
یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ۷-۱۲ بهمن‌ ماه با حضور ۴۶۹ ناشر در نمایشگاه دائمی استان برپا می‌شود.

نشست خبری برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان امروز شنبه ۲ بهمن ‌ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت تعدادی از هموطنانمان در این حادثه، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه‌های پایانی سال برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان است که از ۷ تا ۱۲ بهمن‌ماه در نمایشگاه دائمی استان برپا می‌شود. این نمایشگاه در ساعات ۹-۱۲ و ۱۶-۲۱ پذیرای عموم مردم در این روزها خواهد بود.

حضور ۴۶۹ ناشر در نمایشگاه کتاب استان

وی گفت: امسال ۴۶۹ ناشر در نمایشگاه کتاب استان حضور خواهند یافت که از این تعداد ۲۶ ناشر کتب عربی به صورت تخصصی آثار خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش می‌گذارند. تعداد عناوین کتب داخلی در نمایشگاه ۶۶ هزار و ۲۹۰ عنوان و کتب خارجی ۸ هزار و ۶۰۰ عنوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد تخفیف برای کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه در نظر گرفته شده است است.

وی درباره برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب گفت: بخشی از برنامه‌های جنبی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، دزفول، شوشتر، دشت آزادگان و رامهرمز برگزار خواهد شد. علاوه بر این، برنامه‌هایی چون رونمایی کتاب و تشکیل نشست‌های تخصصی کتاب، شعر، ادبیات، قرآن، چاپ و نشر، محیط زیست و ... نیز در دستور کار نمایشگاه قرار گرفته است. از جمله این برنامه‌ها حضور دکتر سید جلال الدین کزازی در روز ۸ بهمن در نمایشگاه است که با محوریت شاهنامه به سخنرانی خواهد پرداخت.

جوروند اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ساعت ۱۰ پنج شنبه ۷ بهمن‌ماه با حضور محمدمهدی احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد. نمایشگاه امسال با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ، استانداری خوزستان، بانک شهر و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا خواهد شد.

رویدادهای فرهنگی خوزستان تا پایان امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه پس از پنج سال وقفه خبر داد و گفت: این جشنواره از ۵ تا ۷ بهمن‌ماه در سینما هلال اهواز برگزار خواهد شد. ۱۶۰ فیلم کوتاه در موضوعات آزاد از سوی فیلمسازان خوزستانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده‌اند.

وی درباره دیگر رویدادهای فرهنگی استان نیز گفت: برگزاری تئاتر کودک و نوجوان از ۶-۸ بهمن‌ماه در دزفول و جشنواره فیلم فجر از دیگر رویدادهای فرهنگی استان در روزهای آینده است. جشنواره فیلم فجر پس از سه سال وقفه از ۱۶ تا ۲۷ بهمن‌ماه در سینما هلال و ساحل اهواز برگزار خواهد شد. پانزدهمین جشنواره موسیقی استان ۱۸ ـ ۲۱ بهمن‌ماه در اهواز، جشنواره منطقه‌ای تئاتر «لاله‌های سرخ» در اندیمشک ۱۸ـ۲۱ بهمن‌ماه و جشنواره ملی عکس فجر ماهشهر اسفندماه برگزار می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار