تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان مطرح کرد:
لزوم آمادگی خوزستان برای اعزام 2 میلیون زائر در اربعین
کنگره عظیم اریعین در فضایی کاملا مردمی برگزار شد و باید کنگره عظیم اربعین بر دوش استوار مردم باقی بماند
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: کنگره عظیم اریعین در فضایی کاملا مردمی برگزار شد و باید کنگره عظیم اربعین بر دوش استوار مردم باقی بماند.

قدرت‌الله دهقان در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی که امروز (۳ بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره عظیم در فضایی کاملا مردمی برگزار شد و مایه افتخار و اسباب خوشحالی رهبر معظم انقلاب و اولیای امور را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین از سال ۹۲ تاکنون سال به سال با روند رو به افزایش زائران اباعبدالله‌(ع) همراه است و پیش‌بینی می‌شود این روند تصاعدی در سال‌های آینده ادامه یابد. تعداد زائران اعزام شده از دو مرز شلمچه و چذابه با در نظرگرفتن ۲۰۰ هزار نفر اتباع غیرایرانی یک میلیون و دویست هزار نفر بود.

دهقان با بیان اینکه امسال باید آمادگی اعزام دو میلیون زائر را داشته باشیم، افزود: همه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و امنیتی قطعاً توانشان را چند برابر خواهند کرد اما بار اصلی بر دوش مردم خواهد بود. چنانچه امسال علی‌رغم اینکه دستگاه‌های دولتی با همه توان در متن خدمت به زائران بودند اگر حضور پررنگ مواکب مردمی از عین دو تا مسیرهای منتهی به شلمچه و چذابه نبود انجام این کار میسر نمی‌شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به حضور پررنگ مردم شهرستا‌ن‌های مختلف استان خوزستان در خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) گفت: جلوه اصلی خدمتگزاری به زائران، مردم بودند و باید این کنگره عظیم بر دوش استوار مردم باقی بماند. مواکب در عرصه خدمت‌رسانی به زائران بر یکدیگر پیشی می‌گرفتند این جلوه و حضور مثال‌زدنی بود که موجبات رضایت‌مندی مقام معظم رهبری و مسئولان کشور را فراهم آورد و بالاتر از آن توفیق سهیم شدن در خدمت‌گزاری به زائران اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه یاد امام حسین(ع) و عاشورای سال ۶۱ هجری زمینه‌ساز رهایی از تعلقات مادی است، گفت: حضور معنادار مردم در خدمت به زائران یادآور همین جانبازی‌ها و رشادت‌ها است.

دهقان از سایر ادارات و نهادهای عضو ستاد ویژه اربعین استان قدردانی کرد و گفت: بهترین هدیه و افتخار مردم خوزستان خدمت‌گزاری به زائران اباعبدالله(ع) است. با وجود این با همکاری استانداری خوزستان هماهنگ شده است که دست‌اندرکارانی که در امر خدمات‌رسانی به زائران مشارکت کردند به زیارت عتبات مشرف شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار