تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس:
رفع مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر بعد از 100 سال
با تایید نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و توافق مهرماه مسؤولان اوقاف و استانداری خوزستان مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر بعد از یکصد سال برطرف شد
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تایید نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و توافق مهرماه مسؤولان اوقاف و استانداری خوزستان مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر بعد از یکصد سال برطرف شد.

اقبال محمدیان امروز ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بدون شک یکی از مشکلات بزرگ مردم رامشیر در یکصد سال اخیر، موقوفه بودن زمین‌های شهری این منطقه بوده است، به طوری که شهر و مردم کاملا تحت تأثیر این مسئله بوده‌اند و می‌طلبید که بعنوان نماینده مردم حل این مساله را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار دهم.

محمدیان ضمن تشکر از همه کسانی که در گذشته و حال برای رفع مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر تلاش کردند، افزود: در گذشته برای حل این مشکل تلاش‌هایی شد، که نتیجه‌ای نداشت، اما بحمدالله با نشست‌هایی که با حضور مدیران اوقاف کشور در تهران برگزار کردیم و دستور مقام معظم رهبری در همین خصوص مقدمات حل این مساله به وجود آمد.

وی گفت: در ادامه رفع این مشکل اوایل مهرماه سال جاری نشستی با حضور مسؤولان اوقاف کشور، مدیرکل اوقاف استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان، مدیران و مسؤولان محلی و جمعی معتمدین از شهر رامشیر برگزار شد که در پایان توافقی برای حل این مساله بوجود آمد.

اقبال محمدیان خاطر نشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است که سه دونگ از زمین‌هایی که به نام اداره اوقاف است، از سوی کارشناسان مربوطه قیمت گذاری شده تا ساکنان و مردم اقدام به خرید آن سه دونگ کنند، تا در نهایت صاحب آن زمین و اراضی شوند البته باید توجه داشت که مدت زمان اجرای این توافق، حدود 5 ماه است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف بعد از چهار ماه توافق مورد نظر را امضاء کرده و مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر بعد از یکصد سال حل شده است، تاکید کرد: آزاد شدن این اراضی به صورت پلاک‌های مندرج در سند اصلی شهر رامشیر است و در یک بازه زمانی و با تایید کارشناسان مربوطه تمام این اراضی آزاد می‌شوند و مردم می‌توانند از این فرصت استفاده و برای سنددار شدن منازلشان اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با تاکید بر اینکه همراهی مردم با توافق مذکور، موجب توسعه و پیشرفت منطقه می‌شود، اظهار کرد:  نکته مهم و برجسته این توافق این است که درآمد حاصله از فروش سه دونگ از اراضی، قرار است از سوی اداره اوقاف صرف سرمایه گذاری و اشتغال جوانان رامشیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهر رامشیر حدود یکصد سال قبل توسط شیخ خزعل به یکی از همسرانش به نام نظام‌السلطنه مافی به‌عنوان مهریه بخشیده شد و این خانم نیز این شهر را به‌طور کامل وقف کرد.

به همین دلیل تمام زمین‌های شهرستان رامشیر کاملاً وقفی است و هیچ‌کس در این شهر سند شش‌دانگ ندارد حتی نیمی از ساختمان فرمانداری رامشیر نیز وقف و مالک آن اوقاف است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار