تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۴۱۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کعبی انتقاد کرد:
شهر سینما تنها یک سینما دارد
نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه شهر آبادان بودجه فرهنگی ناچیزی دارد، گفت: این بودجه کفاف پول آب و برق و دیگر هزینه‌های جاری اداره فرهنگ و ارشاد استان را هم نمی‌دهد
نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه شهر آبادان بودجه فرهنگی ناچیزی دارد، گفت: این بودجه کفاف پول آب و برق و دیگر هزینه‌های جاری اداره فرهنگ و ارشاد استان را هم نمی‌دهد.

عامر کعبی با انتقاد از بودجه محدود حوزه فرهنگ و هنر در حوزه انتخابیه خود، گفت: با وجود آنکه علاقه جوانان دیروز و امروز شهر آبادان به هنر و فرهنگ ثابت شده است اما بودجه فرهنگی بسیار ناچیزی دارد تا جایی که این بودجه کفاف پول آب و برق و دیگر هزینه‌های جاری اداره فرهنگ و ارشاد استان را هم نمی‌دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آبادان قبل از جنگ تحمیلی سینماهای متعددی داشت اما بعد از جنگ تنها سینما "نفت" متعلق به شرکت نفت، با کیفیت پایین سالن‌ها مهجورانه فعالیت می‌کند، البته در این یک سینما هم به ندرت فیلمی به اکران می‌رسد.

کعبی همچنین با تاکید مجدد بر اینکه بودجه بسیار پایین فرهنگی شهر آبادان آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال داشته است، گفت: وزارت فرهنگ و وزیر مربوطه باید تلاش بیشتری برای کسب بودجه و اختصاص آن به شهرهای محروم از موقعیت‌های فرهنگی داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس بیان کرد: اگرچه اداره ارشاد آبادان سال‌ها است به دنبال رایزنی با وزارت نفت و اختصاص بودجه‌ای از این طریق به مسائل فرهنگی این شهر است اما تاکنون موفقیتی به دست نیاورده است، البته نمی‌توان بار عظیم کمبودهای فرهنگی را به دوش شرکت نفت منطقه انداخت به همین دلیل در نهایت وزارت فرهنگ و ارشاد باید برای این معضلات کهنه شده، فکری کند.   

وی از پیشنهاد اختصاص درصدی از بودجه نفت در شهر آبادان به مسائل فرهنگی حمایت کرد و گفت: متاسفانه شهر آبادان فرهنگسرا و خانه فرهنگ نیز برای انجام حداقل فعالیت‌های فرهنگی و هنری ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: استعداد و خلاقیت وافر جوانان آبادانی سبب شده در میان آن‌ها هنرمندان بسیاری در عرصه سینما، تئاتر و... وجود داشته باشد چراکه آن‌ها خوب می‌دانند کمبودها را چطور تبدیل به فرصت کنند، به عنوان مثال در حوزه تئاتر با وجود آنکه عملا هیچ امکاناتی وجود ندارد جوانان با استعداد به تئاتر خیابانی روی آورده‌اند.
:
:
:
آخرین اخبار