تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک تولید کننده خوزستانی:
وجود نفت مانع توجه به بخشهای تولیدی استان نشود
متاسفانه در استان ما بیشتر به بخش نفت و گاز توجه می شود، محوریت این صنعت نباید موجب غفلت از سایر ظرفیتهای تولیدی استان شود
یک تولید کننده خوزستانی برتر کشور گفت: متاسفانه در استان ما بیشتر به بخش نفت و گاز توجه می شود، محوریت این صنعت نباید موجب غفلت از سایر ظرفیتهای تولیدی استان شود.

عظیم بوستانی یکشنبه درنشست فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: تولید محصولاتی همچون میگو و ماهی درآمد بسیار خوبی برای استان دارد و ارزآوری خوبی هم برای کشور دارد ولی با مشکلاتی و کمبودهایی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: محصول میگویی که در استان تولید می شود بدون نام و نشان و برند به کشور چین به عنوان بزرگترین وارد کننده میگو فروخته می شود و کشور چین میگوی تولید خوزستان را با نام و برند خود به کشورهای دیگر صادر می کند.

بوستانی در ادامه بیان کرد: شرایط تولید میگو در استان فراهم است و می توان تولید این محصول رادر زمین های پست وشور نیز انجام دارد و از پساب ها و آب های پایین دست برای پرورش میگو استفاده کرد، با وجود این ظرفیت خوزستان برندو بسته بندی مناسب برای میگو ندارد تا در بازار جهانی شناخته شود.

وی عنوان کرد: ایجاد تاسیسات بزرگ پرورش میگو در روستایی در نقطه صفر مرزی در استان باعث رونق منطقه و حتی مهاجرت مردم برای کار در این تاسیسات از شهر به روستا رادر پی داشته است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه پرورش میگو گفت: سازمان آب و برق خوزستان بهای آب شوری که برای پرورش میگو استفاده می کنیم را دریافت می کند این در حالی است که در سایر استان ها و کشورها اینگونه نیست.

این تولید کننده میگو در استان بیان کرد: هیچ کشاورز و تولید کننده ای با سیستم بانکی در استان خوزستان موفق نخواهد شد و باید از صندوق های اعتباری کمک گرفت و یا دولت در جذب سرمایه گذار خارجی به استان وارد عمل شود.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: وجود جاده های آنتنی و اصلی در مسیر شهرک های صنعتی در استان مشکلاتی را برای مردم منطقه و کارکنان این شهرک ها ایجاد کرده است.

اخلاق محمدیان افزود: دستگاه های مانند سازمان آب و برق و مخابرات هزینه های نگهداری از شبکه های آب و برق و مخابرات رااز شهرک های صنعتی دریافت می کنند اما خدمات نگهداری از این شبکه ها را ارایه نمی دهند و شهرک های صنعتی اغلب مشکلاتی را در بخش آب و برق ومخابرات دارند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: در خصوص برند سازی وفعالیت اقتصادی در بخش شیلات با توجه به فعال بودن خوشه آبزی پروری در شهرک صنعتی حاضر به همکاری در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش آبزی پروری به عنوان شغلی پردرآمد دراستان آمادگی همکاری داریم گفت: در منطقه چوئبده آبادان زمینی به مساحت 300 هکتار آماده است تا درزمینه آبزی پروری مورد استفاده قرار گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار